Huduppdatering och prover från Sukí


De här proverna från Sukí har jag haft liggandes i badrumsskåpet en längre tid nu eftersom jag inte har velat testa så mycket nytt i ansiktet på sistone, på grund av att huden är som den är. Nu har jag till och med fått flertalet djupt liggande finnar på kinderna som gör riktigt ont och känns väldigt ömma (misstänker att de är cystiska).

Funderar på om det kan vara B5 vitaminerna som ligger bakom eftersom en del säger att huden blir värre före den blir bättre eller om det bara är hormonerna som spökar, i vilket fall som helst är det väldigt otrevligt. Jag som tyckte mig se en förbättring i huden men så hände det här...
Därför tänkte jag att jag skulle testa de här proverna från Sukí eftersom just dessa sägs vara väldigt bra för hud med akne.

Pure Facial Moisture-Balancing är en ansiktsolja som sägs hjälpa om man har akne, lite svårt att säga hur den funkar i längden men av det lilla jag testat så känns den bra.

Balancing Day Lotion har jag faktiskt testat tidigare för flera år sedan då den hade ett annat namn och då gillade jag den inte alls, men nu tycker jag faktiskt att den inte känns så dum, kanske för att min hudtyp ser helt annorlunda ut idag än vad den gjorde då.

Så nu har jag faktiskt gått och köpt ett par produkter från Sukí, ansiktsoljan som finns på bilden och två andra grejer som jag visar sen. Sukís produker är inte direkt billiga men om de skulle hjälpa min hud åtminstone lite så är de helt klart värda pengarna, håller tummarna!

Vad har du för erfarenheter av Sukí?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag fick med ett gratisprov på deras Transforming cleansing clay vid en internetbeställning. Har använt den på finnar under natten och tycker finnarna är märkbart mindre och uttorkade dagen efter, fast ändå inte uttorkade så huden är flagig eller torr. Skulle gärna köpa den i stor förpackning men de är ju så satans dyra...

2012-03-05 @ 19:16:03
Postat av: Linneas Svedin

Sv: Ja hittills är det helt fantastiskt! Är helt frälst :D

2012-03-05 @ 20:02:34
URL: http://linneasekologiska.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Jag tycker att oljan är bra på att lugna huden och hjälper mot finnar som ligger under huden.

2012-03-06 @ 10:38:59
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Malin: Ja priserna är inte direkt på den billiga sidan men om produkterna fungerar så kanske de är värda det i alla fall. Cleansing Clay lät väldigt intressant, får åka upp på min vill ha lista. :)



Rebecka: Vad glad jag blir att höra det, hoppas den funkar för mig också. :)

2012-03-06 @ 19:54:22
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Vad jobbigt att huden bara strular... :-(

Jag har testat någon kräm från Suki för länge sedan, men huden blev irriterad av den. En kompis har testat flera produkter av den, men inget hon köpte igen. Hon fick inte någon reaktion på den, men jag kommer inte ihåg varför hon inte skulle köpa den igen?

2012-03-07 @ 07:41:10
URL: http://www.bilboblueeyes.com
Postat av: Ellinor

Vitamin B5 kan vara en komplicerad historia tyvärr och många får värre akne. Blir den värre och värre för dig är mitt råd att sluta helt. Tänkte jag måste säga det, för det är inte ofta det pratas om att många inte blir hjälpta av det kosttillskottet. Det viktigaste som alltid är att ha en balans av vitaminerna och mineralerna i kroppen. Har du provat med att äta nypon och nässla?



Kram från Ellinor :-)

2012-03-07 @ 14:10:40
URL: http://beautyandnature-sweden.blogspot.com/
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Apropå nypon så hittade jag nyponpulver på webbutiken grön gåva eller hos careofLena.

Du frågade om jag visste vad man kunde hitta det...

Det är ju bäst att äta det som kostillskott, men jag kan inte låta bli att koka min mumsiga nyponsoppa! :-)

Köper mitt på den lokala Hälsokost butiken...

2012-03-07 @ 21:04:33
URL: http://www.bilboblueeyes.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ellinor: Tack för att du sa det! Jag har sänkt dosen med hälften nu och skall se hur det blir av det. Nässel tar jag redan men inte nypon, det skall jag köpa. :)



Malin: Tack för tipsen, skall se om jag hittar det på någon hälsokostaffär först men annars beställer jag från nätet. :)

2012-03-09 @ 15:46:36
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Hanna Ek

Hej! Jag har precis bytt design på min blogg, skulle vara kul om du kunde lägga en åsikt om det ser bra ut! Kram

2012-03-10 @ 06:05:56
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0