Projekt Vitamin B5

 

Efter lite velande bestämde jag mig till sist för att köpa två burkar med Vitamin B5 pulver från vekk. Mina burkar anlände idag och nu kommer jag alltså att ta ca. tre teskedar pulver per dag i åtminstone två månader framöver. Vitamin B5 finns också i tablettform men då skulle man behöva ta 20 tabletter per dag och tanken på att svälja så många tabletter varje dag lät inte särskilt lockande.

Nu håller jag tummarna för att vitamin B5 åtminstone skall hjälpa mig lite. Hur snabbt man kan se resultat på huden verkar vara väldigt individuellt, en del säger att de såg resultat efter bara någon vecka medan andra säger att de fick resultat först efter flera månader.

 


Kommentarer
Postat av: Emma

10 gram?! Jag äter 0,5 gram och det räcker för att skrämma bort alla finnar...och de var många...

2012-02-09 @ 20:06:22
URL: http://emma-ls.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det låter som väldigt mycket men nu så här i början tänker jag ta så mycket som rekommenderas och minska sen i efterhand om jag tycker att jag kan det.

Har ett oräkneligt antal finnar och röda ärr över hela ansiktet med undantag av näsan och eftersom jag har så pass mycket finnar kör jag med 10 g nu i början. :)

2012-02-10 @ 20:09:00
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas det blir superbra! Kram!

2012-02-11 @ 08:04:45
URL: http://www.bilboblueeyes.com
Postat av: Estelle

Hoppas att det funkar för dig och att din mage tål det med!

Jag tålde inte ens en tablett på 200mg för min mage när jag försökte köra med det för några år sedan...tog bara en del av tabletten fortsättningsvis och tror att till och med det lilla hjälpte en del.

Är dock skeptisk till höga doser eftersom det inte är bra att käka enskilda vitaminer eller vitaminer någon längre period om man inte vet att man har brist eftersom det stör balansen mellan andra vitaminer och mineraler.

Höga doser B5 ska ju dessutom minska sebumproduktionen och det kan väl vara bra om man verkligen har fet tonårhy...sällan man har det som vuxen som inte är orsakad av uttorkning av huden i från början...

Nå väl, menade inte att vara totalnegativ nu, men det jag skrev kan i allafall vara värt att ha i tankarna om du kör med det här ett tag.

2012-02-12 @ 10:23:42
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Darling

Va spännande, måste följas!

2012-02-21 @ 11:17:27
URL: http://finslipad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0