testformula av rosenseriens deo

 

Jag var ju som sagt inte helt nöjd med Rosenseriens damdeodorant som jag recenserade för några veckor sedan. Efter att ha läst på deras hemsida att de gärna ville att man skulle ta kontakt med dem om man var missnöjd med deras deo, så gjorde jag det.
De svarade att de hade haft problem med just den batch som jag uppgivit och de erbjöd mig att vara med i en testgrupp för en ny formula de prövar ut.

Jag har testat den nu i några veckor och även om jag gillar den här varianten bättre så är jag inte helt frälst. Den klarar av att hålla borta svettlukt och torkar relativt snabbt, men doften som den här deodoranten har är inget som faller mig i smaken, den känns alltför stark, stickig och maskulin . Även om jag inte är speciellt förtjust i doften så föredrar jag hellre den här doften istället för svettlukt. Det kan också nämnas att den här testformulan innehåller phenoxyethanol.


Kommentarer
Postat av: Mona

Rosenseriens deo lät ju trevlig, men som tjej vill man ju kanske hellre dofta rosor är maskulint... :) Hoppas de kan ändra formulan något.

2011-04-04 @ 19:37:59
URL: http://est-belle.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ja eller hur, den manliga doften var inget för mig. Hoppas de fortsätter att utveckla den, för om det inte vore för doften var den här testformulan ganska bra faktiskt. :)

2011-04-04 @ 19:42:12
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Elena

Bra att de tar konsumenternas synpunkter på allvar! Har svårt med deras deo, den är så blöt... Hoppas de med din och andra engagerade konsumenters hjälp kommer fram till något bra, det behövs!

2011-04-07 @ 11:32:58
URL: http://beautyandbroccoli.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ja det är verkligen bra, det märks att de värdesätter konsumenternas åsikter och försöker utveckla riktigt bra produkter.

Jag har inte haft något problem med konsistensen, tycker den känns mild mot huden och torkar snabbt.

2011-04-07 @ 17:17:01
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0