Lugnar huden och dämpar rödhet


Jag skrev för inte så länge sedan om det lilla hemmaspa jag ordnade och att jag skulle röra ihop en ansiktsmask med yoghurt och honung. Jag hade faktiskt glömt bort hur bra den här masken är, efter att jag hade sköljt av den så hade min hud lugnats och rödheten, såsom finnar, hade dämpats avsevärt. Masken hade fungerat så bra att rödheten hade minskat med så gott som hälften.

Eftersom den här masken känns så bra för min hud har jag börjat lägga den varje kväll efter att ha rengjort ansiktet, jag blandar ca. en tesked naturell yoghurt och en halv tesked honung och sen låter jag masken sitta i allt från 15 minuter till en timme. Känns som att huden verkligen gillar den här rutinen så jag tänkte fortsätta ett tag med den och se vad det ger för resultat i det långa loppet.

Ingrid skrev förresten också nyligen ett inlägg om just yoghurt, fil och honung i ansiktsmasker, hon länkade också då till en riktigt intressant artikel om yoghurt och varför yoghurt är bra för huden, läs hela Ingrids inlägg här.

Kommentarer
Postat av: Eco Baby

Tack för tipset! Låter som en härlig ansiktsmask och jag uppskattar att den går fort att göra utan alltför knepiga och sällsynta ingredienser som man sällan har hemma : )

2011-12-03 @ 00:40:26
URL: http://naturligbebis.blogspot.com
Postat av: Eco Baby

vilket bra tips på en enkel inpackning utan alltför avancerade ingredienser, dessa har man oftast hemma och den verkar dessutom enkel att göra

2011-12-03 @ 01:02:48
URL: http://naturligbebis.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Masken är verkligen busenkel att röra ihop, dessutom väldigt billig. :)

2011-12-03 @ 10:04:44
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0