Vägen till friskare hud

 

Den här boken fick jag i julklapp av min syster förra året och även om jag inte har läst allt i den så har jag läst en hel del. Boken heter som ni ser Vägen till friskare hud och är skriven av Helena Nyblom.

 

Jag gillar den här boken väldigt mycket, den innehåller en massa nyttig info om hur vi skall få vår hud att hållas så frisk och fräsch som möjligt. Den är skriven på ett väldigt lättförståeligt sätt och i boken tas det upp om bland annat kost, motion, solande, olika hudåkommor och hormoner. Överlag en väldigt bra bok som är fint uppbyggd, där texten är varvad med inforutor och fina bilder. En klart läsvärd bok!

 

Bilden här nedan är tagen av bokens baksida där det står vad den handlar om. Boken finns att köpas på bland annat adlibris.

 


Kommentarer
Postat av: Estelle

Det är väldigt få böcker jag lyckas läsa helt ut, men det gjorde jag med den här boken :)

Gillar den jättemycket även om den stressar och skrämmer mig också p.g.a. att jag hela tiden blir påmind om allt dåligt som t.e.x. socker åstadkommer i både kroppen och huden:( Vill ju bli kvitt mitt choklad/sockerberoende men är långt där i från nu tyvärr :(

Helt klart intressant och läsvärd bok i allafall :)

2011-09-03 @ 08:48:23
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det är verkligen en bra och läsvärd bok. :)

Jag är också svag för söta godsaker och speciellt då för choklad, det kan verkligen vara svårt att hålla sig ifrån det ibland, men på sista tiden har jag verkligen försökt skära ner på min sockerkonsumtion både på grund av att mitt eksem blir värre av socker och för att slippa det dåliga samvetet man alltid får efteråt man ätit något onyttigt.

Samtidigt så kan man ju tänka på att man kan göra värre saker mot sin kropp än att äta sötsaker, det brukar jag tänka på när jag har dåligt samvete.

2011-09-03 @ 10:20:53
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0