Naturliga solskydd

 

Nu när solen är framme allt oftare börjar det snart vara dags att plocka fram solskyddet. Det finns en hel del naturliga alternativ till de konventionella solskydden och de blir allt fler med tiden.

 

Lavera har t.ex. många olika slags solskydd; solskydd för barn, solskydd i sprayform, solskydd med anti-age egenskaper och solmjölk. De har också flera efter-sol krämer. Solskydden finns med SPF 15-30 och kostar allihopa under 10 € på bionaturel.

 

 

Green People har också solskyddskrämer, finns t.ex. att köpas på bodystore och simplypure där de kostar runt 200 kr. De har solskydd med SPF 15-25.

 

Eco Cosmetics har flera solskydd med SPF 10-50 och de finns att köpas på bl.a. ren skönhet där de kostar mellan 115-239 kr.

 

Santes solskydd har ett SPF på 15-30 och finns på bionaturel där de kostar runt 8-9 €.

 

Förutom dessa finns det en hel hop med andra märken som också har solskydd men det skulle bli ett väldigt långt inlägg om jag tog med allihopa. Men kolla in avdelningarna med solskydd på t.ex. lovelula, mondebio och naturisimo också, där hittar man solskydd från en mängd olika märken.


Kommentarer
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Jag har också börjat kika på solskydd, men jag vet inte om jag ska testa något nytt eller använda samma som förra året? Jag har en viss tendens att reagera ganska mycket på just solskydd så kanske fegar ur och inte testar nya...

Men lite nyfiken på Laveras ...

2012-03-27 @ 18:34:22
URL: http://www.bilboblueeyes.com
Postat av: Sofie - Ekosmetika

Va bra att du skrev om detta! Jag har funderat väldigt mycket på det här. :)

Är precis som Malin nyfiken på Laveras. Har en liten test hemma i badrumsskåpet som jag tänkte prova.

2012-03-27 @ 19:34:12
URL: http://ekosmetika.wordpress.com
Postat av: Agnes - Ekolicious

Laveras solskydd är jag lite nyfiken på! Det känns som ett säkert kort! :)

2012-03-27 @ 19:53:33
URL: http://ekolicious.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Malin: Vad tråkigt att du reagerar på solskydd, själv tycker jag att en del solskydd har en förmåga att täppa till huden i ansiktet.

Hoppas du hittar solskydd som passar dig om du bestämmer dig för att testa något nytt!



Sofie: Kul att du tycker det! :) Har själv testat ett av Laveras solskydd så jag får kanske ta och skriva lite om det någon dag nu.



Agnes: Tycker också att Lavera känns som ett märke att lita på! :)

2012-03-27 @ 19:56:17
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Emma L

Ska köpa solskydd i veckan :)

2012-03-28 @ 17:53:29
URL: http://Emma-ls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0