Testas just nu

 

Aleppotvål för håret. Efter att ha läst om att aleppotvål funkar utmärkt för hårtvätt på Emma Granaths blogg var jag bara tvungen att testa, nu har jag använt tvålen i ett par veckors tid och känner mig hittills väldigt nöjd.

 

 

Ansiktsprodukter från Sukí för min problemhud. Jag är inne på min andra omgång av dessa produkter redan men känner att jag vill testa dem lite längre ännu före jag skriver recension, men eftersom jag köpte om dem kanske ni kan gissa att jag inte tycker att de är helt fy skam. ;)

 

 

Foundation från Idun Minerals. Den här foundationen gillas av de flesta men tyvärr känner jag mig i alla fall hittills lite besviken på den, mer om det i en kommande recension.


Kommentarer
Postat av: Agnes - Ekolicious

Ska bli spännande att läsa recensionerna sen! Hoppas allt är bra med dig! :)

2012-06-04 @ 19:50:59
URL: http://ekolicious.se
Postat av: Hair et cetera

Är jättenyfiken på tvålen!

2012-06-04 @ 20:17:58
URL: http://hairetcetera.blogspot.com
Postat av: Hanna Li

Jag är nyfiken på både aleppotvålen och produkterna från suki!

2012-06-04 @ 20:47:29
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Spännande med Aleppotvålen till hårtvätt.

Jag är just nu inne på fast tvål som duschtvål. Skulle ju vara smidigt om man kunde ta håret med samma...

Jag=lat?

Nejdå, inte alls... ;-)

2012-06-05 @ 06:54:03
URL: http://www.bilboblueeyes.com
Postat av: Mitte - Beautycomesclean.se

Jättekul att du testar Aleppotvålen för håret! Håller själv på att testa den på mina supertorra och känsliga händer. Känns hittills mycket bra! Och Suki har jag varit nyfiken på länge! Ser fram emot att höra vad du tycker!

2012-06-05 @ 07:14:25
URL: http://beautycomesclean.se
Postat av: Laura

Nice!

i follow you on bloglovin,

follow me back? xx

2012-06-05 @ 18:42:43
URL: http://www.beautybloglaura.com
Postat av: Kasia

Så nyfiken på vad du tycker om SUKI då jag börjat med dessa produkter för ett tag sedan och det känns som att min hy är mer balanserad, mindre finnar och jag har inte haft någon stor, inflammerad böld sedan jag börjat med Balancing-produkter från Suki. Jag använder samma ansiktsvatten och olja/serum som du men inte testat purifying serum alltså den som står i mitten. Den är lite dyrare men har hört att produkter från Suki spa-serie ska vara mycket koncentrerade och effektiva.



Min favorit hittils är ansiktsoljan och den underbara och unika peelingen och rengöringen - Exfoliate foaming cleanser. Har aldrig haft en så häftig produkt. Man tar endast lite av produkten, masserar i handen med lite vatten och då bildas skum och sedan masseras ansiktet med skummet och resterande sockerkorn. Resultatet blir en superren och len hud. Nu har jag köpt andra burken och är helt förälskad (första burken räckte i 3 månader).



TIPS: Den här webbshopen har nu 20 % rabatt på allt, bl.a. SUKI och Luxsit:

http://shop.kram-hudvardsstudio.se/



Väntar med spänning på din recension :)

2012-06-06 @ 10:29:51
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Agnes: Kul att du tycker det! :) Allt är bra med mig, hoppas allt är bra med dig också!



Hair et cetera & Hanna Li: Då skall jag försöka snabba mig lite med att recensera dem. :)



Malin: Har faktiskt inte testat att använda den till kroppen ännu, håller med dig om att det vore smidigt att bara använda en enda tvål när man duschar, jag är också rätt lat.

Vet dock inte om jag överlever utan Weledas härliga duschtvålar. ;)

2012-06-06 @ 17:30:08
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Mitte: Då skall jag testa den som handtvål också! :)



Kasia: Vad roligt att höra att de funkar för dig också, jag har inte heller fått någon ny cystisk finne efter att jag började med Sukí produkterna så jag hoppas att det fortsätter i den riktningen, peppar peppar. :)



Deras skrubb har jag inte testat men den låter väldigt härlig, är dock lite försiktig med peelingar med korn på min hud just nu eftersom den har blivit så känslig på sistone.



Tack för tipset om webshopen, har nyss mailat dem och frågat om de skickar till Finland!

2012-06-06 @ 17:50:20
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Marie

Oh har köpt den tvålen för ett tag sedan men har lite annat som ska användas upp först innan jag ska testa den också. Ska bli roligt att höra vad du tycker om grejorna.

2012-06-06 @ 19:15:01
Postat av: Kasia

Hej igen! Ville tillägga att skrubben från Suki ska kunna användas varje dag som rengöring så den är ganska mild. Man kan själv styra hur mycket peelingeffekt man vill ha för ju mer man masserar skrubben med vatten i händer desto mer löses sockerkornen upp. Men har du känslig hy så är det alltid bäst att beställa ett prov av produkten och prova först hur det känns.



På salongen som jag har tipsat om ovan kan man få prover för liten peng.



Kram

Kasia :)

2012-06-07 @ 10:38:51
Postat av: Estelle

Vad kul att det funkar med Aleppotvålen som hårtvätt och att Sukis produkter verkar funka rätt bra :)

För mig funkar det inte särskillt bra med Aleppotvål som schampo, mitt hår blir matt och så blir det fett mycket snabbare :(

Men mina händer gilar tvålen väldigt mycket i allafall :)

2012-06-07 @ 12:36:06
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: hanan

Älskar Allepotvålar. Ja de funkar perfekt. När tvålar innehåller för mycket glycerin upplever jag att håret blir klibbigt. Någon som upplevt samma sak?

2012-06-07 @ 23:17:59
URL: http://www.bodybazar.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Marie: Hoppas du kommer att gilla den också! :)



Kasia: Jag fick svar för någon dag sedan att portot till Finland skulle bli 159 kr så det känns lite plus minus noll att beställa därifrån för mig då även om det är 20% på allt, annars hade jag nog beställt därifrån. Kram!



Estelle: I början när jag började använda Aleppotvålen tyckte jag att mitt hår kändes lite strävt men det är något som jag inte upplever längre, dessutom tycker jag att håret hålls rent väldigt länge, men vad som funkar för en funkar inte för en annan, hoppas du hittar något som ditt hår gillar! :)



Hanan: Kul att du också tycker det! :) Jag har inte testat att tvätta håret med några andra fasta tvålar så jag vet inte hur håret blir av tvålar med mycket glycerin, men det låter rimligt.

2012-06-10 @ 08:50:17
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0