Nyheter från MooGoo

I höstas var jag väldigt förväntansfull inför testandet av de MooGoo produkter jag hade beställt hem och så här i efterhand kan jag väl säga att det blev lite blandade upplevelser med dem.


Ance krämen tyckte jag var helt okej, den var absolut inte dålig men den var inte heller superbra. Eksem krämen är kanske den produkt från MooGoo som gjorde mig mest besviken medan deodoranten var den produkt jag gillade mest, recension på den kommer snart.

Även om MooGoo produkterna överlag inte var riktigt så bra som jag hade förväntat mig så är jag säker på att de har några guldkorn i sitt sortiment. Dessutom så är det väldigt olika från person till person och det som passar för en person kanske inte passar en annan.

Min syster t.ex. som har haft väldiga problem med kliande och sår hårbotten köpte för någon månad sen schampo och balsam från MooGoo och hennes hårbotten har blivit mycket bättre sen dess. Så om du har problem med din hårbotten kan MooGoo vara ett hett tips. Jag har också läst att många andra blivit hjälpta med sin hårbotten genom MooGoos produkter.
Lite synd är det dock att deras schampo och balsam innehåller syntetisk parfym, dock ftalat fri sådan.

Själv har jag blivit väldigt nyfiken på MooGoos nyss framtagna solkräm med SPF 15 och deras färgade jordgubbsläppbalsam. Just bra solkrämer till ansiktet tycker jag är rätt svåra att hitta, antingen blir man vit i ansiktet eller så verkar de täppa till huden.

En annan nyhet i MooGoos sortiment är ett ögonserum och en produkt som troligtvis kommer att finnas i MooGoos sortiment ganska snart är en kräm som gradvis skall ge färg till huden, låter också väldigt intressant.

 

Något du är nyfiken på i MooGoos sortiment?


Kommentarer
Postat av: Linnea

Sv:Tack det var väldigt snällt sagt :) Men har börjat ploppa upp en massa finnar som värker och gör ont samt en massa pormaskar som inte vill ge med sig! Men att tänka på annat är väldigt bra, brukar oftast må bättre hela jag av det :)



Det där jordgubbsläppbalsamet skulle jag väldigt gärna vilja testa :D

2012-01-21 @ 16:55:28
URL: http://linneasekologiska.blogspot.com
Postat av: Estelle

Blir också väldigt nyfiken på solkrämen med tanke på att jag är på ständig jakt efter en fungerande naturlig solkräm som inte ger dålig hy eller gör att man ser ut som man är vitsminkad som en clown :(

Jag vet inte om det existerar en sådan solkräm utan nanopartiklar (som jag vill undvika)men hoppas kan man ju!

2012-01-21 @ 20:54:06
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ja jag hoppas också att den från MooGoo skulle vara bra, den innehåller i alla fall inte nano partiklar så det är ju en bra början. :)

Acne krämen som jag testade från dem kändes i alla fall inte tilltäppande men solkrämen kan ju vara lite annorlunda.

2012-01-22 @ 08:55:15
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Susanna

Fick hem ett paket från Moogoo idag innehållande jordgubbsläppbalsamet och även ögonkrämen. Ska bli kul att testa :) Ansiktskrämen med SFP 15 blir säkert bra nu till sommaren! Synd att eksem krämen inte funkade så bra som du hade hoppats, det är ju så olika från person till person med såntdär.

De håller på att ta fram en scrub också så det ska bli intressant att se hur det blir sen när det är klart =)

2012-03-06 @ 16:15:38
URL: http://yeahsussu.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Spännande med läppbalsamet och ögonserumet, är också väldigt sugen på just jordgubbsläppbalsamet, det låter så härligt. :)

Ja det blir intressant att se hur skrubben blir, kul att MooGoo hela tiden satsar på att ta fram nya produkter.

2012-03-06 @ 20:02:57
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0