Lavera Coconut Dream Body Lotion

 

Lavera Coconut Dream Body Lotion:

 

INCI: Water (Aqua), Glycerin, Alcohol*, Olea Europaea (Olive) Fruit Oli*, Caprylic/Capric Triglyceride, Myristyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Glycine Soja (Soybean) Oil*, Glyceryl Stearate Citrate, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil*, Squalane, Hydrogenated Lecithin, Xanthan Gum, Hydrogenated Palm Glycerides, Vanilla Planifolia Fruit Extract*, Lysolecithin, Cocos Nucifera (Coconut) Extract*, Theobroma Cacao (Cocoa) Extract*, Brassica Campestris (Rapeseed) Sterols, Tocopherol, Lecithin, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Ascorbyl Palmitate, Fragrance/ Parfum (natural essential oils), Citral**, Limonene**, Linalool**.

* ingredients from certified organic agriculture
** natural essential oils

 

Det första som slog mig när jag testade den här krämen är hur underbart den doftar, jag skulle beskriva doften som vaniljglass toppad med kokos, helt klart den godast doftande body lotion som jag någonsin har haft i min ägo.

Förutom den ljuvliga doften är den bra på många andra sätt också. Konsistensen är lagom krämig och väldigt len och krämen känns riktigt skön på huden. Den är enkel att jobba in i huden och absorberas ganska snabbt. Huden känns mjuk och återfuktad efter insmörjning och känslan håller i sig rätt länge. Det enda som drar ner på betyget är att jag gärna skulle önska att den mjukgörande effekten skulle sitta i ännu längre.

Annars är det här en toppenbra lotion som är väldigt prisvärd!

 

+ Doftar ljuvligt, härlig konsistens, mjukgör och återfuktar bra.

Skulle gärna få återfukta huden ännu mera i längden.

 

Finns att köpas på bionaturel för 5,95 €, innehåll 150 ml.

 

Betyget blir 4,5/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Mona / LA Vie est Belle

"vaniljglass toppad med kokos" - låter som något för den hör fröknen! Kul att den är bra, lite sugen på den där, men får nog använda upp lite av alla bodylotions jag har hemma först! ;)

2012-01-28 @ 14:28:58
Postat av: Linnea

Sv: Ja det är inte alls kul. Påverkar hela dagen negativt :( Ja ha hört om det där probiotika och skulle vilja testa :) Men just nu i min värld är allt dyrt. Bor för tillfället i Norge så en del saker blir ännu dyrare! Men som sagt, något måste göras då jag inte alls mår bra!



Vad brukar du blanda probiotikan med? :)



Tack för tipsen!!



Den här kroppslotionen låter som något man gärna använder på sommaren! :D Vill ha!

2012-01-28 @ 14:50:39
URL: http://linneasekologiska.blogspot.com
Postat av: Malin

Har testat deras ducshcreme i samma doft! Underbar! :-)

2012-01-28 @ 16:46:43
URL: http://www.bilboblueeyes.com
Postat av: Alexandra

Hej,

Jag har en fråga! Min lillebror har torr och känslig hy, en del finnar och pormaskar. Han är rödflammig och torr efter att ha provat en produkt som hans hud inte gillade.

Nu försöker jag hitta efter produkter som kan hjälpa honom återställa huden. Har du några tips?

Han använder just nu Miniderm från apoteket som innehåller en hel del mineraloljor vilket troligen leder till finnar och pormaskar och sen är det ju inte bra för huden.

Tacksam för hjälp!

/Alexandra

2012-01-28 @ 17:10:23
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Mona: Den doftar verkligen helt fantastiskt, tror nog att du skulle gilla den. :)



Linnea: Jag tar probiotikan i tablettform så jag brukar ta en tablett per dag med maten. :)



Om du tycker det blir för dyrt med tabletter såg jag att det finns en sida där det listas olika råvaror som innehåller probiotika (http://www.halsosidorna.se/Probiotika.htm). Borde ju funka lika bra tycker man.

2012-01-28 @ 18:43:21
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Malin: Kan föreställa mig att den luktar gott. :)



Alexandra: Jag har själv också känslig, finnig och yttorr hud och det som jag upplever funkar bäst för huden är oljor. Jag använder t.ex. just nu en olja från Luxsit (Invigorating Serum) som jag tycker mycket om. En annan olja som sägs vara bra för både torr och fet hud är jojobaoljan. Jag tror den kanske skulle kunna passa din lillebrors hud, på shenet (http://www.shenet.se/ravaror/jojobaolja.html) kan du läsa lite mera om den om du vill. Om man använder olja är det viktigt att ha fuktad hud när man smörjer in den och att man inte tar för mycket, några droppar brukar oftast räcka, men det kanske du visste redan.



Sen finns det förstås också en uppsjö med olika naturliga krämer som säkert också skulle funka bra. Själv använder jag en kräm från Stem Organics (Balancing Face Fluid) som jag tycker funkar väldigt bra men det finns säkert andra varianter som är bra också.

Kolla in de olika naturliga webshoparna såsom softskin, renskönhet och classy organic så kanske du hittar något där som också skulle kunna passa honom.



För att inte irritera och torka ut huden desto mera är det också viktigt att använda en rengöring utan sulfater, Salviderm har t.ex. en billig rengöring som rengör utan att torka ut huden. Har själv testat den och tyckte den funkade bra.



Hoppas jag kunde vara till någon hjälp, om du har några mer frågor är det bara att fråga på! :)

2012-01-28 @ 19:20:56
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tack så jättemycket för dina tips! Det är flera som tipsat om jojoba så det ska ha få prova!

Att man ska ha fuktad hy visste jag faktiskt inte. Vad hjälper det?



Jag själv köpt Salviderms rengöring men ännu inte testat då jag har andra produkter kvar, men det ska bli intressant :)



Jag är väldigt tacksam för din hjälp!

2012-01-29 @ 13:36:40
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Kul att jag kunde vara till hjälp! :)



Oljan tas lättare upp om huden är lite fuktig och oljan "glider" också bättre på huden om den är fuktad. Om huden är torr kan det kännas som att oljan mest lägger sig ovanpå huden och har svårt att absorberas.

2012-01-29 @ 14:29:58
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tack ska du ha, då vet jag! :) Och tack så jättemycket för en bra och inspirerande blogg!

2012-01-29 @ 22:17:34
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: hanan

Kokosnöt är verkligen min favorit och återfuktande. Frågan är hur många procent kokosnöt finns i denna kräm. Såg att det innehåller alkohol. Torkar den inte ut?

2012-02-02 @ 21:51:32
URL: http://www.bodybazar.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag har aldrig märkt att den här lotionen skulle torka ut huden så jag tror inte att det är något man behöver oroa sig för. :)

2012-02-03 @ 12:24:40
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0