Julklappar

 

Jag har länge tänkt visa vad jag fick i julklapp men jag har aldrig kommit till skott förrän nu, men bättre sent än aldrig.

Boken Badskumt fick jag av min syster, boken berättar bl.a. om skönhetsindustrin och kemikalierna i våra hudvårdsprodukter. Jag har inte läst ut den ännu men av det jag läst så verkar den vara väldigt bra. Jag uppskattade speciellt mycket stycket i början som berättar om hur hygienen var förr och hur den har utvecklats osv. Jag vet att många gillar den här boken, Malin t.ex. har skrivit om den här.

 

Sen fick jag också en ansiktsolja från Luxsit som jag önskade mig. Jag har hunnit börja använda oljan och den känns också bra hittills. Min hud som har gjort en totalomvändning sedan i vårast, nu har jag mycket mera finnar och röda prickar än tidigare, verkar uppskatta oljor. Tycker också att oljor lättare bleker ärr än vad en ansiktskräm gör. Förhoppningsvis blir min hud inte värre än den är nu. Nåja, dålig hud är inte det värsta man kan vara med om, men visst känns det lite nedslående ibland.

 

Har också gjort lite ändringar i min hudvårdsrutin och skall försöka se över kosten ännu mer, kanske det hjälper.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag älskar den där boken!

2012-01-03 @ 11:35:25
URL: http://emma-ls.blogspot.com
Postat av: Malin

Visst är boken bra! :-) Jag är också nyfiken på Luxsit. Läst många bra recensioner! En produkt från Luxsit vann en av kategorierna i läsarnas favoriter i Damernas värld också. :-) Går det bra med oljerengöringen och olivoljan? Jag snubblade ju över ett recept med ricinolja som kändes väldigt bra. Finns cession på min hemsida. Jag gillar OCM men kan bli lite uttorkande i längden eftersom jag har torr hy. Däremot älskar jag att ha olja istället för kräm på kvällen! :-) förresten har jag sagt Gott Nytt År? Hoppas du har fått en bra början på nya året ! :-)

2012-01-03 @ 14:21:37
URL: http://Www..ekovacker.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det är verkligen en bra bok! :)

Just nu tycker jag oljerengöringen funkar bra, olivoljan känns mild men den rengör ändå väldigt bra. Jag har också testat en rengöring med ricinolja men för min hud kändes den inte helt hundra, antar att det är väldigt beroende av vad man har för hudtyp osv.



Hoppas du också har fått en bra start på 2012! :)

2012-01-03 @ 17:02:44
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Sofie - EKOsmetika

Fick ett presentkort på akademibokhandeln i julklapp, ska köpa Badskumt för det tänkte jag.

Har du börjat läsa? Vad tyckte du? :)

2012-01-05 @ 11:26:22
URL: http://ekosmetika.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag har börjat läsa den och av det jag läst hittills så tycker jag den är riktigt bra, informativ och intressant. :)

Tror nog du blir nöjd med boken om du köper den!

2012-01-05 @ 14:14:12
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Sofie - EKOsmetika

Köpte den igår och läste ganska mycket under kvällen. Ännu bättre än jag trodde! :D

2012-01-06 @ 10:29:10
URL: http://ekosmetika.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0