Weleda Wildrose Deodorant


Weleda Wildrose Deodorant:

 

INCI: Alcohol, Water (Aqua), Fragrance (Parfum)*, Rosa Moschata Leaf Extract, Rosa Damascena Extract, Glycerin, Ammonium Glycyrrhizate* Limonene*, Linalool*, Citronellol*, Benzyl Alcohol*, Benzyl Benzoate*, Benzyl Salicylate*, Geraniol*, Citral*, Eugenol*, Farnesol*. *from natural essential oils


Efter att ha läst många bra omdömen om denna deo slog jag till och köpte den. I början tror jag faktiskt att jag var lite förblindad av de positiva omdömen jag läst och då märkte jag inte riktigt hur dålig den faktiskt var.

Den klarar av att hålla svettlukt borta i ungefär två timmar efter påsprutning men efter det kommer svettlukten smygande och när den blandas med deons doft blir det en lukt som inte är det minsta behaglig. Deons doft gör att svettlukten blir värre än vanligt. Den är alltså helt värdelös på att hålla svettlukt borta.

Jag har också märkt att jag har fått små röda prickar i armhålorna av den här deon ibland, något som inte känns särskilt trevligt.

 

Annars så gillar jag att den kommer i en sprayflaska och att den är lätt att applicera och torkar hyfsat snabbt. Doften som den har i flaskan är det inget större fel på heller, även om jag personligen inte är så förtjust i rosdoften.

 

+ Bra med sprayflaska, torkar hyfsat snabbt.

Förhindrar inte svettlukt, deons doft i kombination med svettlukt är ingen trevlig upplevelse alls.

 

Jag köpte min deo på bionaturel för 10,15 €, innehåll 100 ml.

 

Betyget blir 1,5/5 möjliga.

 


Kommentarer
Postat av: Mona / La Vie est Belle

Oj, den lät inget vidare. Man vill ju vara fräsch och luktfri helst. :/

Jag köpte en kristall deo för första gången som jag håller på att testa, än så länge verkar den bra. Har du erfarenhet ifrån sådana?



Fortatt fin söndag! <3

2011-09-04 @ 09:16:25
URL: http://est-belle.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag har själv aldrig testat kristalldeo men det är flera som rekommenderat dem till mig. Jag fick faktiskt en kristalldeo av min syster för några dagar sedan eftersom hon inte använder den längre. Så jag tänkte testa den lite senare och se hur den funkar, just nu håller jag nämligen på och testar en annan deo som i alla fall verkar vara bättre än Weledas.



Hoppas du också får en skön söndag! :)

2011-09-04 @ 10:16:26
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Jenny / Rosella Eco Beauty

Jag testade Weledas spraydeo med salvia och den var också riktigt usel. Precis som du skriver, så blir svettlukten ännu värre. Blä!

2011-09-04 @ 12:08:36
URL: http://www.rosellaecobeauty.se
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Kanske det är något som alla deodoranter från Weleda har gemensamt, i så fall borde de nog fundera på att göra om formuleringen, för vem vill ha en deo som förstärker svettlukt. :S

2011-09-04 @ 12:50:17
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0