Salviderm Naturligtvis Hudkräm

 

 

Salviderm Naturligtvis Hudkräm:

 

INCI: Aqua, Glycerine, HelianthuslAnnuus Oil*, Canolaloil*, Simmondsia ChinesisiOil*, Cetearyl Olivate,iSorbitan Olivate, Arachidyllalcohol, Behenyl alcohol,lArachidyl glucoside, Butyrospermumlparkii oil*, Tocopherol,lSodium Dehydoracetate, LacticiAcid, Potassium Sorbate,lFragrance*(Essential Oils), Citral,lCitronellol, Limonene, Linalool.

*ekologiskt odlad ingrediens


Det första man märker med krämen är den framträdande doften av lavendel, personligen har jag aldrig varit särskilt förtjust i lavendeldoft och det är inte en doft som faller mig i smaken. Krämen har en väldigt lös och rinnig konsistens. På grund av konsistensen har krämen flera gånger runnit ur mina händer och hamnat på badrumsgolvet istället för på huden. Om man öppnar tuben och håller den med öppningen neråt så rinner krämen också ut, utan att man trycker på tuben. Konsistensen är faktiskt en av de saker som jag stört mig mest på.
När man väl fått krämen på huden och börjar massera in den så blir konsistensen desto fylligare och krämen känns skön att massera in på huden. Huden blir mjuk och återfuktad efter insmörjning, men tyvärr håller effekten inte i sig särskilt bra och huden börjar kännas torr igen ganska snabbt.

Den här hudkrämen har alltså inte blivit någon favorit för mig och jag är ganska säker på att jag inte kommer att köpa den igen, fast den är relativt billig.

+ Skön att massera in på huden, direkt efter insmörjning känns huden mjuk och återfuktad.
Väldigt rinnig konsistens, huden börjar kännas torr igen ganska snabbt. Doften.

Finns att köpas på eleven och classyorganic för 89 kr eller 10 €, innehåll 175 ml.

Betyget blir 3/5 möjliga.

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag blev genast intresserad när du skrev om lavenderdoften, för jag älskar lavender. :)

Men sen när jag läste om konsistensen så.. nä.

2011-09-18 @ 13:19:55
URL: http://lecapitan.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Om du gillar lavendeldoft skulle du säkert gilla doften på krämen, men konsistensen är som sagt lite jobbig.

2011-09-18 @ 14:57:22
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Agnes

Har precis som du aldrig varit särskilt förtjust i Lavendel :)



Håller på och planerar in en beställning från Bio-Naturel, tänkte att du kanske kan hjälpa mig eftersom att du har beställt därifrån förut. Jag är urusel på tyska och google-translate är väl egentligen inte till så mycket hjälp. Stämmer det att det är fri frakt till Sverige om man beställer för över 29 euro? Isåfall är det ju jätte bra!!

2011-09-18 @ 16:31:54
URL: http://ekolicious.blogspot.com
Postat av: Estelle

Har testat deras handtvål(stark doft av lavendel)och handkrämen utan att bli nöjd alls, nu när jag vet hur hudkrämen är också blir jag inte särskillt sugen på att testa någonting mer i från Salviderm Naturligtvis!:(

Synd med tanke på det rimliga priset!

2011-09-19 @ 08:22:34
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Agnes: Jag har aldrig läst tyska i skolan så jag kan inte särskilt mycket tyska heller, men jag hoppas jag kan vara till hjälp i alla fall. :)



Båda gångerna jag beställt från bionaturel har portot legat på ungefär 14 €.

Men när jag läser på den här sidan (http://www.bio-naturel.de/info/zahlungsbedingungen/) så verkar det som att portot till både Sverige och Finland är 6,90 €, kanske det blivit några ändringar sen jag beställde sist.

Jag tror också att man borde se före man betalar vad portot blir, så då får du i alla fall veta säkert.

2011-09-19 @ 18:06:12
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Estelle: Synd att du inte heller var nöjd med deras produkter. Naturliga produkter i budgetklassen finns det ju inte särskilt mycket av, så man hade ju hoppats lite extra på Salviderm.

2011-09-19 @ 18:08:38
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Agnes

Aha okej, men tack för hjälpen!! :)

2011-09-19 @ 19:20:23
URL: http://ekolicious.blogspot.com
Postat av: Eva.I.

Hej.

Kommer du att skriva snart om vad du tucker om produkterna från MooGoo?

Är intresserad av allt men framförallt Eczema & Psoriasis Balm som jag funderar på åt min son som har köldexem och Acne cleansing cream år min envisa akne.



Funderar även på läppsyl då sonen lätt får exem även runt munnen precis runt läppkonturen och det är svårt att smörja där så han inte får det i munnen.

Tänkte att det kanske kan hela lite i alla fall och så svinder det ju mindre när det inte är så torrt.



Hälsningar från Eva.

2011-09-19 @ 20:27:31
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Eva: Det kan nog dröja ett tag ännu före jag recenserar produkterna från MooGoo, eftersom jag känner att jag inte använt dem tillräckligt länge ännu för att få en så bra uppfattning om dem som möjligt.

Men det jag kan säga hittills om Acne krämen är att den verkar väldigt lovande och framförallt väldigt lugnande på huden.

Eczema & Psoriasis Balmet är jag ännu lite osäker på vad jag tycker om, å ena sidan tycker jag att det klarar av att hålla eksemet under kontroll men å andra sidan så verkar det inte klara av att ta bort eksemet helt. Men som sagt kan jag inte riktigt uttala mig ännu om hur det funkar för jag känner att jag behöver testa det lite längre ännu för att verkligen kunna se hur det funkar i längden.



Ett annat tips om du har envis akne är Dr.Hauschkas ansiktsolja som verkar normaliserande för fet hy (http://beautytalk.blogg.se/2011/april/dr-hauschka-ansiktsolja.html). Jag använde själv den i vintras och vårast med väldigt goda resultat, men jag blev tvungen att sluta med den för att den i längden kändes lite uttorkande.



Jag kan också rekommendera dig att ta kontakt med Ellinor på bloggen Beauty&Nature (http://beautyandnature-sweden.blogspot.com/) som är ekologisk hudvårdsterapeut och som säkert kan ge dig goda råd ifråga om din sons köldeksem och din akne.

2011-09-20 @ 14:35:40
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0