MooGoo Acne Cleansing Cream

 

MooGoo Acne Cleansing Cream:

 

Ingredients: Purified Water, Olive Squalane, Apricot Seed Oil, Emulsifying Wax, Grapeseed Oil, Jojoba Oil, Capric Triglyceride, Sunflower Oil, MSM, Green Tea Extract, Resveratrol, Milk Protein, Ascorbyl Tetraisopalmitate (Stabilized Vitamin C), Allantoin (Comfrey Active), Piroctone Olamine, Panthenol (Vitamin B5), Vitamin E (Natural), Apple Cider Vinegar, Honey, Citric Acid (Fruit Acid pH Balancer), Apple Extract, Hop Extract, Vanilla Bean Extract.

 

Den här ansiktskrämen från MooGoo hade jag skyhöga förväntningar på, om den klarade av att leva upp till dem? Njae, inte riktigt.

 

Krämen kommer i en söt och praktisk pumpflaska med en pump som doserar bra. Själva krämen är krämig till konsistensen och den doftar inte så mycket eftersom den är parfymfri. Den känns skön att applicera på huden och absorberas väldigt snabbt, huden ser faktiskt mattare ut strax efter applicering.

Eftersom krämen innehåller MSM är den väldigt lugnande för huden, min hud blir faktiskt lugnad när jag smörjer in mig med krämen och rödhet dämpas avsevärt. Däremot kan jag inte säga att den gjort så mycket för min hud i fråga om blemmor, finnar och pormaskar. Den har inte heller gjort huden renare eller klarare. Den återfuktar hyfsat bra men jag skulle önska att den skulle ge lite mera fukt till huden. Dess bästa egenskap är alltså att den är så lugnande för huden, inte att den hjälper mot finnar.

 

Jag har dock hittat ett annat användningsområde för den. Jag har nämligen märkt att den är väldigt bra att använda på kliande områden på huden, jag applicerade krämen på några kliande fläckar jag hade i armvecken och efter en kort stund försvann kliandet. Så istället för att ha den i ansiktet tänker jag använda den på kliande fläckar och eksem.

 

+ Går snabbt in i huden, lugnar huden och dämpar rödhet. Funkar bra på kliande hud.

Har inte gjort min hud renare eller mindre finnbenägen, skulle gärna få ge mer fukt.

 

Finns att köpas på MooGoos egna hemsida för AU$18.50 (ca. 125 kr eller 14 €), innehåll 75 g.

 

Betyget blir 4/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Synd att den inte funkade för dig! Men bra att du hittat ett annat användningsområde för den! Du tror inte att Garden of Wisdom skulle vara något för dig?

2011-10-15 @ 09:00:52
URL: http://agjo.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Man har ju hört en massa bra om deras produkter, men jag har ändå inte blivit särskilt nyfiken på någon av deras produkter, så jag vet inte riktigt.

Tycker deras hemsida är så rörig så jag har aldrig ens orkat kolla in deras sortiment riktigt ordentligt. ;)

2011-10-15 @ 11:06:10
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Kasia

Jag väntade på denna recension och hoppades på att denna kräm skulle hjälpa dig med orenheter, lite synd att det inte blev så för dig. Jag kämpar med mina orenheter och jobbiga finnar så denna ansiktskräm har jag också köpt efter att du skrev om den första gången. Och jag tror att den har hjälpt mig lite. Efter att ha smort ansiktet två gånger om dagen har jag märkt att mina utbrott har minskat, speciellt i käklinjen. Det kanske beror på att denna kräm är antibakteriell.



Jag har läst på hemsidan att denna kräm är inte avsett för att behandla de finnar man redan har utan den hjälper huden att bli bättre och inte få lika mycket utbrott. Jag har använt krämen också till dekolletaget, armar och lite upp på ryggen där jag också kan få finnar och där kan jag också se att det blivit mindre utbrott.



Dock är jag inte säker på att denna kräm är helt optimal för hela ansiktet, jag behöver nog mer fukt. Men jag tänker fortsätta på de områden jag lätt får finnar. Tack så hemskt mycket för tipset Elisabeth!

2011-10-15 @ 15:07:03
Postat av: Sofie

Åh, va synd. Jag har väntat på att du skulle recensera den här för jag funderade på om den kanske vore nåt för mig. Men hjälper den inte mot finnar så. =/

Jättesynd!



Jag köpte nyligen en ansiktsolja från Nea of Sweden som verkligen har trollat bort varenda finne jag har. Applicerar innan jag går och lägger mig och morgonen efter är finnen borta. Den heter "face oil carrot" och kostar runt 115 kr. Värt att prova iaf! =)

2011-10-15 @ 16:28:13
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Kasia: Vad glad jag blir att den funkat för dig. :) Just som du säger så ger den ju inte riktigt tillräckligt med fukt och för min finnbenägna hud som också är yttorr så föll det kanske mest på den faktorn. Om min hud blir uttorkad så blir den också mer känslig för bl.a. finnutbrott.



Sofie: Kasia verkar gilla den mer än vad jag gjorde, så vem vet, för dig kanske den också funkar bra. Den kan ju vara värd ett försök.

Spännande med oljan från Nea of Sweden, använder du den variant som heter Light & Balancing?

Oljan verkar absolut vara värd att testa, jag tror jag skall testa den också om du fått så bra resultat av den.

2011-10-15 @ 19:57:05
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja precis, light & balancing. =)

2011-10-15 @ 22:12:41
Postat av: Qbrium

sv, mandelolja/fet hud: Vad kul att du tipsar om lite produkter för fet hud. Jag själv sitter ju med min atopiska hud och har inte möjlighet att testa såna produkter. :)

2011-10-16 @ 13:45:37
URL: http://4u-yourspace.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0