varför naturlig hudvård


Jag satt och funderade häromdagen på varför jag använder naturliga hudvårdsprodukter och kom fram till att jag använder naturliga produkter på grund av:

Känslan
- det känns så mycket härligare att få smörja in huden med naturliga oljor och krämer (istället för syntetisk gegga), när man använder naturligt vet man också att krämen/oljan faktiskt går in i huden, bygger upp den och hjälper den att må så bra som möjligt.

Miljön - vi har bara en jordglob att leva på och det gäller att försöka vara så snäll som möjligt mot den så att den mår bra och klarar av att hushålla oss människor och alla andra organismer.

Resultatet
- min hud har aldrig mått så bra som den gör nu sedan jag bytte till naturligt för cirka 2 år sedan, den har inte bara blivit mjukare och renare, utan den ser också mer levande ut nu än den gjorde förut.

Hälsan - jag vill inte ha en massa extra kemikalier som cirkulerar runt i mitt blodomlopp, vem vet vad de kan få för sig att göra där inne i kroppen.

Varför använder du/använder du inte naturliga produkter?

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med dig på alla fyra punkter! Resultatet för mig har bland annat blivit att jag inte längre behöver smörja in mig lika ofta med hudkräm. De torra fläckarna på armarna och klådan har helt försvunnit! :) Det kännns som att huden är återfuktad på djupet och inte bara på ytan.

2011-06-07 @ 11:19:10
URL: http://columbella.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag håller med dig om att huden känns återfuktad på djupet när man använder naturliga produkter, det känns verkligen att huden tar åt sig av näringen den får. :)

2011-06-08 @ 18:55:47
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: HANAN

Vill tipsa om en härlig butik som snart ska lanseras www.bodybazar.com - erbjuder exotiska, etiska och helt narurlig hudvård. Välkommen.

2011-11-16 @ 10:48:52
URL: http://www.bodybazar.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Skall absolut kolla in den. :)

2011-11-16 @ 16:01:37
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0