i+m Nagelolja

 

i+m Naturkosmetik Nail Oil Vitamin E.

 

Produktinfo:

 

i+m Naturkosmetik Nail Oil Vitamin E innehåller stärkande hampaolja i kombination med naturligt E-vitamin. Den vårdande kombinationen stärker naglarna och nagelbandet, samtidigt som den vårdar och reparerar torra och skadade nagelband.

INCI: GLYCINE SOJA* (Sojaolja*), RICINUS COMMUNIS* (Ricinolja*), PRUNUS DULCIS* (Mandelolja*), CANNABIS SATIVA* (Hampafröolja*), TOCOPHEROL (Vitamin E), PARFUM**, GERANIOL**, LIMONENE**, LINALOOL**
(*) från ekologisk odling
(**) från äkta eteriska oljor

Under vintern blir mina nagelband oftast väldigt torra, vita, hårda och det uppstår lätt sprickor i nagelbanden, något som jag hoppades att denna nagelolja skulle kunna råda bot på.
Roll-on funktionen är väldigt praktisk eftersom man får rätt mängd olja och oljan hamnar där den ska, på nagelbanden och naglarna. Den doftar också väldigt gott, som en blandning mellan citrusfrukter och vanilj.
Men tyvärr har den inte lyckats råda bot på mina väldigt torra nagelband. De är i ungefär samma skick som när jag började använda den här nageloljan. Även om jag tycker att den för stunden mjukgör nagelbanden ganska bra så har den inte någon långvarig effekt. Jag kan inte uttala mig om den gjort mina naglar hårdare eftersom jag redan från början hade ganska så hårda naglar.

+ Praktisk roll-on flaska, god doft
Har inte lyckats råda bot på mina torra nagelband

Finns att köpas på bodystore för 129 kr (10 ml).

Betyget blir 2,5/5 möjliga.

Kommentarer
Postat av: Lizzie

Va tråkigt, har själv samma problem med nagelbandet men började använda Spansk olivolja och det hjälpte hur bra som helst! men nu när jag slutat som börjar de lite smått och börjar spricka igen suck

Kram

2011-03-21 @ 14:22:03
URL: http://seizzilturn.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Olivolja har jag också hört skall vara bra mot torra nagelband. Själv har jag just börjat smörja in mina nagelband med Weledas kräm Skin Food, tycker den funkar utmärkt för spruckna nagelband.

2011-03-21 @ 18:13:55
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0