ansiktskrämer för blandhud

 

Även om jag tycker väldigt mycket om den ansiktskräm jag använder nu, Stem Organics Balancing Face Fluid, så är den lite i det dyraste laget. Därför tror jag att jag skall testa någon av dessa hudkrämer, som är lite billigare, nästa gång jag köper en ny ansiktskräm.

 

Mádara Deep Moisture Fluid, jag har gillat allt jag testat från Madara hittills, även om det inte är mycket, och jag älskar dofterna på deras produkter.

Dr. Hauschkas nya ansiktskräm Melissa Day Cream är jag också väldigt nyfiken på.

Pai Skincare Geranium & Thistle Combination Skin Cream, jag har inte testat något från Pai tidigare men det verkar vara ett riktigt trevligt märke med få men bra ingredienser i sina produkter.

 

Någon som testat någon av de här ansiktskrämerna?

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej jag har inte testat någon av dem, men Madara börjar segla upp som en liten favorit hemma hos mig. Precis som du, är jag nyfiken på Melissa-krämen, uppehöll mig vid den ett tag när jag var på hälsokosten senast, men det blev inget köp (har för mycket i hyllorna hemma).

Pai känner jag inte riktigt igen... var hittar du den?

2011-03-19 @ 10:37:29
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Madara är också ett märke som är ganska nytt för mig faktiskt, jag har vetat att det funnits där ute men aldrig kommit mig för att prova något förrän nu, och jag har inte direkt blivit besviken. :)

Pai finns bl.a. att köpas på naturisimo (http://www.naturisimo.com/index.cfm?nme=Pai%20Skincare) man kan också beställa från Pais egna hemsida.

2011-03-19 @ 11:15:42
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag gillar Madara. Har dock inte testat fluidvarianten men jag har den för torr hy och deep replenishing cream som är lite som en "askungekräm" för mig. Den enda produkt som gjort mig besviken är ögonkrämen, fungerade inte alls på mig.

2011-03-19 @ 11:26:56
Postat av: Hanna

Jag har ett ansiktsvatten från Madara som är ok, en handkräm och en ansiktskräm, som båda luktar fantastiskt! Ansikskrämen (deep replenishing tror jag den heter) känns otroligt njutbar för huden. Märket är ju ecocert, vilket inte är den tyngsta certifieringen som jag uppfattat det. Men efter att ha provat några produkter, samt läst:

http://www.cosmetic-check.com/themen_057_gb.php

så har mitt intresse för märket ökat betydligt.

Är även intresserade av deras färgade dagkrämer (moon och sun, heter de va?) men är osäker på vilken färg som passar mig bäst. Har du erfarenhet av dem?

2011-03-19 @ 11:59:03
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Louise: Deras ansiktskrämer låter väldigt härliga men ögonkrämen behöver man alltså inte lägga pengarna på. :)



Hanna: Jag köpte faktiskt ett prov på 5 ml av Madaras färgade dagkräm i nyansen sun flower när jag beställde från naturisimo för någon vecka sedan.

Nyansen kanske var lite för mörk för min väldigt vinterbleka hud men jag tycker ändå att den smälter bra ihop med hudens egen ton cirka en timme efter applicering, då ser den egentligen inte för mörk ut.

Den ger också huden fräsch lyster och jämnar ut hudtonen, även om den såklart inte täcker såsom en foundation gör. Överlag tycker jag det verkar vara en toppenprodukt som jag antagligen kommer att köpa en full size av, troligtvis i nyansen sun flower eftersom jag tror att den kommer att funka perfekt när huden fått lite färg i sommar.

2011-03-19 @ 17:23:07
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0