ansiktsmask: påskcollins

 

Idag rörde jag ihop en ansiktsmask som kallas påskcollins, också denna ur boken Lisens Örtspa. Egentligen tänkte jag röra ihop den under påsken men den planen gick i stöpet när jag inte hittade några persikor, nog för att jag faktiskt inte har använt persikor nu heller (även om det står så i receptet) utan jag tog en nekatrin istället.

Ingredienserna som jag använde till masken var en äggula, saft från en halv citron, en tesked socker och en nektarin.

 

 

Lite jobbigt var det att den var ganska rinnig i konsistensen men det blev bättre efter ett tag när den till viss del stelnade på ansiktet. I boken står det att man skall "förvånas över askungeeffekten" efter att man sköljt av den. Någon askungeeffekt vet jag väl inte direkt om det blev, men visst kändes huden mjuk och hudtonen blev faktiskt jämnare.

 

En hyfsat bra ansiktsmask som lämnade huden i ansiktet fräsch och tonad men jag tror inte jag kommer att röra ihop den igen just för att den var så rinnig i konsistensen.


Kommentarer
Postat av: Estelle

Du kan ju alltid mixa lite havregryn till mjöl och blanda i om du är sugen på masken någon mer gång?!?

Rinniga masker är ju verkligen inget vidare :(

2011-06-22 @ 15:29:54
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det kan ju funka, om jag rör ihop den igen skall jag testa det.

Rinniga masker är verkligen inte kul, resultatet blir oftast en nersölad tröja och ett nersölat golv. ;)

2011-06-22 @ 17:55:06
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0