bättre än förr

 

Det var någon som i en kommentar frågade mig om hur det gått med mitt eksem, och jag kom på att jag ju faktiskt inte har berättat om hur det har gått, så jag tänkte skriva lite kort om det.

 

Det har faktiskt blivit mycket bättre nu och jag tror att det beror på flera saker.

Jag köpte ett par ordentliga diskhandskar att använda så att jag inte skall behöva tvätta händerna i onödan och jag började också blanda några droppar olivolja med min handkräm som Ellinor tipsade om. Jag bytte också ut min vanliga handkräm från Lavera mot en från Logona, som inte finns med på bild men som jag recenserat här, och sedan en från Decubal.

Jag tycker att de två funkar mycket bättre på mitt eksem än vad Laveras handkräm gjorde, de känns väldigt milda och inte det minsta irriterande.

 

Det som jag ändå tror har gjort störst skillnad, är att jag från att ha använt naturlig handtvål ibland och handtvål med SLS ibland gick över till att helt använda naturlig handtvål utan SLS. Om jag av någon händelse inte har tillgång till naturlig handtvål och tvättar med onaturlig känner jag direkt att händerna inte gillar det alls.

 

Sen beror det också lite på vädret, i allmännhet har jag inte så mycket problem med eksem under sommaren utan det är mest på vintern det kan bli irriterande.

För tillfället är det i alla fall riktigt bra, eksemet syns knappt längre utan huden är bara lite röd.

 

Tack igen för alla tips ni gav mig i fråga om vad som hjälper mot eksem!

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Så bra at du har blitt bedre.Men tenkte likevel gi deg et tips,og kansje har du hørt det før.Uraffinert sheasmør er supert på tørr, sprukket, sår,irritert og eksemhud.Det har iallefall hjulpet både meg og barna.

2011-02-06 @ 13:56:20
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Tack för tipset. :) Om eksemet blossar upp igen skall jag pröva det.

2011-02-06 @ 16:42:55
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det glädjer mig verkligen att det är bättre! Såg ditt svar på min kommentar också. Roligt att höra om andras erfarenheter. Skall ge min bror bara naturkosmetiska tvålar nu och se om han får lika bra resultat av det!

2011-02-06 @ 18:51:11
Postat av: Estelle

Märket Akamuti har Sheasmör som är kallpressat ekologiskt och fairtrade, annars kan det vara väldigt svårt att få tag på tyvärr...i princip alla sheasmör är raffinerade,upphettade och där med inte alls lika bra och oförstört som oraffinerat.

Mitt Sheasmör från Akamuti är nog min favorit sedan flera år, blandar det i olja och har i ansiktet på vintern och har aldrig längre några problem med huden på vintern tack vare det :)

2011-02-07 @ 09:51:46
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ingrid: Hoppas verkligen att det funkar lika bra för din bror, för mig har det i alla fall gjort stor skillnad.



Estelle: Akamutis shea smör låter verkligen som något man borde prova.

Jag spanade lite på deras hemsida och de verkar ju ha en massa annat fint också, alla deras produkter verkar väldigt härliga.

Har du köpt ditt Akamuti shea smör från deras egna hemsida eller från någon annan webshop?

2011-02-07 @ 18:07:05
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: caaaarro

Så hemskt med eksem, jag har eksem i stortsett över hela kroppen och lite i ansiktet och haft så mycket olika salvor och kortisoner att jag blivit ''anti'' emot dem, känns inte som något hjälper längre. USCH, det är så hemskt att jag inte vet vart jag ska ta vägen..



MYCKET BRA OCH FIN BLOGG! :)

2011-02-08 @ 03:16:51
URL: http://caaarroew.blogg.se/
Postat av: Estelle

Jag kollade faktiskt upp om de hade någon återförsäljare här i Stockholm och hittade en huvårdssalong med naturlig hudvård som sålde produkter i från Akamuti bland annat :)

Det kanske finns hos dig med?!?

2011-02-09 @ 21:05:33
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0