Lavera Double Black Mascara

 

(Klicka på bilderna för att förstora dem, den volymgivande borsten till vänster, den förlängande till höger.)

 

Lavera Double Black Mascara är absolut den bästa naturliga mascara jag testat hittills.

 


INCI: Water (Aqua), Alcohol*, Stearic Acid, Beeswax (Cera Alba)*, Hydrolyzed Jojoba Esters, Algin, Argania Spinosa Kernel Oil*, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract*, Silk (Serica), Shellac, Jojoba Esters , Hippophae Rhamnoides Fruit Extract*, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Tocopherol, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter*, Cocos Nucifera (Coconut) Oil*, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Camelina Sativa Seed Oil, Vegetable Oil (Olus Oil), Hydrogenated Lecithin, Tilia Cordata Flower Extract*, Rosa Centifolia Flower Extract*, Malva Sylvestris (Mallow) Flower Extract*, Ascorbyl Palmitate, Fragrance (Parfum)**, Citronellol**, Geraniol**, Limonene**, Linalool**, [+/- Iron Oxides (CI 77499), Ultramarines (CI 77007)]

* ekologiskt odlad ** naturlig eterisk olja

 

Mascaran består av två olika borstar, en för att ge längd och en för att ge volym. Jag tycker inte att det är så stor skillnad på resultatet man får av borstarna, det kanske skiljer sig lite men inte särskilt mycket. Det bästa sättet att använda den här mascaran tycker jag är att måla två lager; ett lager med den volymgivande borsten och ett lager med den förlängande borsten.

Fransarna får riktigt fin svärta och man behöver inte måla i en evighet för att få resultat, som man t.ex. måste med Santes och Logonas, utan man får ett fint resultat ganska snabbt. Fransarna får bra volym, längd och separation, mascaran sitter också kvar på fransarna hela dagen. Huruvida den klarar av regn vet jag inte eftersom jag inte använt den under någon regnig eller snöig dag.

Det enda negativa jag har att säga om den här mascaran är att den är svår att tvätta bort, jag måste gnugga en del för att få bort all mascara.

 

Äntligen en naturlig mascara som spelar i samma liga som de onaturliga, jag kan faktiskt tänka mig att byta ut min onaturliga mascara mot den här.

 

+ Ger volym, längd, separation och svärta, fäller inte under ögonen

Svår att tvätta bort

 

Finns att köpas på bionaturel för 10,95 € (5,5 ml).

 

Betyget blir 4/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kul med en recension av de nya mascarorna från dig här och från både Naturligt Snygg & Rosella Eco Beauty. Jag har bara testat den "gamla" volym mascaran, vilken var väldigt mild och mjuk för fransarna. Mycket nyfiken på de nya måste jag säga.

Postat av: Jenny / Rosella Eco Beauty

Den där måsta jag ju testa! Gillade ju Lavera Long Lash, men önskade en lite hårdare borste, typ som en av de du visar. Låter super i alla fall :)

2011-02-27 @ 16:08:08
URL: http://www.rosellaecobeauty.se
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Den förlängande borsten är av plast så den är ganska så hård, bra tycker jag då det gör det lättare att få fransarna svärtade. Ja det här är verkligen en bra mascara. :)

2011-02-27 @ 19:39:29
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Härligt att du gillar den. Har inte öppnat min ännu men det skall bli spännande att se hur den fungerar på mig.

2011-03-01 @ 14:04:53
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Hoppas du också gillar den, du får återkomma med resultatet sedan. :)

2011-03-01 @ 17:30:49
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0