Logodent tandkräm


Logodent Mineral Toothpaste:

 

INCI: Aqua (Water), Glycerin, Sorbitol, Calcium Carbonate, Silica, Sodium Cocoyl Glutamate, Algin, Hectorite, Xanthan Gum, Maris Sal (Sea Salt), Mentha Viridis (Spearmint) Leaf Oil, Mentha Piperita (Peppermint) Oil, Pimpinella Anisum (Anise) Oil, Commiphora Abyssinica Extract, Cistus Incanus Extract, Camelia Oleifera Leaf Extract, Eugenia Caryophyllus (Clove) Flower Oil, Sucrose Laurate, Phytic Acid, Limonene,Eugenol.

 

Det här är faktiskt den första naturliga tandkräm jag testat och jag måste säga att jag blev positivt överraskad, jag hade en del fördomar bl.a. om att tänderna inte skulle kännas rena efter borstning men det visade sig att det inte alls stämde.

Tandkrämen kommer i en tub i ganska mjuk plast så krämen är lätt att klämma ut. Tandkrämen både doftar och smakar väldigt gott och ganska milt av mint. Den löddrar förstås inte lika mycket som en konventionell tandkräm men det är bara i det hänseendet som jag tycker att den är sämre än en konventionell tandkräm. Tänderna känns riktigt rena och hala efter borstning, till och med renare än med min Pepsodent tandkräm.

Sammanfattningsvis en riktigt bra tandkräm som jag redan köpt en till tub av.

 

+ Smakar gott och rengör tänderna riktigt bra.

Skulle gärna få löddra lite mer.

 

Finns att köpas på bionaturel för 2,69 €, innehåller 75 ml.

 

Betyget blir 4/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Estelle

Jasså minsann din första! Vilken tur att det inte blev en besvikelse då!

Det där med att tänderna skulle kännas mindre rena av naturliga tandkrämer har jag aldrig förstått, jag har kört med ett antal olika och aldrig upplevt det i allafall!

2011-12-04 @ 13:12:38
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Logonas tandkrämer är toppen, speciellt den gröna örttandgelen gillar jag :)

2011-12-04 @ 17:39:31
URL: http://beautyandnature-sweden.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Estelle: Ja det var tur det, när jag har gjort slut på min Pepsodent tandkräm skall jag helt övergå till naturliga, just nu varvar jag med Logona tandkrämen och min vanliga tandkräm för att få den uppanvänd.



Ellinor: Kanske blir att testa den nästa gång. :)

2011-12-04 @ 19:07:26
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: C

Jag förstår inte varför man vill använda en tandkräm som inte innehåller fluor.

2011-12-19 @ 21:17:50
URL: http://crazycavylady.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag har inte tänkt utesluta fluor helt från mina tandkrämer utan istället tänker jag varva med en naturlig tandkräm med fluor och en naturlig utan fluor.



Jag förstår däremot att en del väljer att utesluta fluor ur sina tandkrämer, då kanske oftast av miljöskäl eftersom fluor anses vara väldigt skadligt för vattenlevande organismer. Dessutom vet man ju inte riktigt vad fluor har för effekter på hälsan heller, en del menar att fluor till och med är skadligt för oss.

Det sägs också att det är själva borstningen av tänderna som är det viktiga och inte själva fluoret.



Jag antar att du använder tandkrämer med fluor?

2011-12-20 @ 18:46:46
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: C

Ja, jag använder tandkräm med fluor i. Vad jag har läst så är fluor bra för tänderna men dåligt för benen. Med andra ord ska man inte svälja tandkrämen. Med tanke på hur dyrt det är att ha trasiga tänder så kommer jag att fortsätta använda tandkräm med fluor.

2011-12-20 @ 21:00:55
URL: http://crazycavylady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0