rea fynd och lite annat

 

Utbudet av naturliga produkter här omkring där jag bor är verkligen kasst. Jag bor på landet i en liten by och om man vill besöka affärer där det säljs naturliga produkter måste man åka en sisådär 100 km. Det är därför jag nästan alltid köper mina hudvårdsprodukter från olika webshopar. Tacka vet jag alla naturliga webshopar.

 

Igår var jag i alla fall till en stad lite längre bort och då passade jag på att kika runt på den naturliga skönhetsavdelningen på ett varuhus. Till min glädje märkte jag att de utökat sitt sortiment med naturlig hudvård och smink betydligt. Jag klämde på en hel del produker och sniffade också på några naturliga parfymer från Melvita.

Det jag kom hem med var:

 

Dr.Hauschkas Rengöringskräm som jag köpte till rabatterat pris. Att döma av omdömena om den på Dr.Hauschkas hemsida verkar den vara något som skulle kunna passa min upproriska blandhy.

 

En Nail Buffer från Trind, med denna tre stegs buffer kan man både jämna ut nagelytan och återfukta nageln.

 

Ett läppglans från Dr.Hauschka i nyansen 01 Rose. Jag kunde bara inte motstå det, nyansen var så fin.

 

Sist men inte minst Nigella Oil från Melvita, också denna till rabatterat pris. Sägs funka mot bland annat muskelvärk och oljig hud. På förpackningen står det till och med att den "cures everything but death". Det kanske inte stämmer direkt men jag tänkte blanda några droppar av den med min jojobaolja och se vad huden tycker om det.

 

Vet någon förresten vad det svenska namnet är på Nigella Oil? Jag försökte googla lite men kom inte fram till något. Här och här finns i alla fall lite info om den.

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka fynd!

2011-08-16 @ 22:47:03
Postat av: Eva

Intressant skrivet!



Länktips ifall någon undrar vad nail buffer är får något: http://www.stjarnsalongen.se/uncategorized/vad-ar-nail-buffer-for-nagot/

2011-09-18 @ 20:15:37
URL: http://www.stjarnsalongen.se
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Tack för tipset. :)

2011-09-19 @ 18:10:54
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0