förberedelser för lackning


Jag är absolut inget proffs på att måla naglarna men jag tänkte i alla fall dela med mig av mina bästa tips för att få lacket att hålla så länge som möjligt och se så fint ut som möjligt. Allt jag använder mig av finns på bilden här ovan.

 

 

1. Jag börjar förstås med att ta bort eventuellt gammalt nagellack med remover, tyvärr använder jag ännu min konventionella remover men jag har planer på att byta snart. Efter att jag tagit bort lacket tvättar jag händerna för att få bort resterna av removern.

 

 

2. Sedan filar jag naglarna till den form och längd jag vill ha. Jag använder en kristallfil från OPI som jag tidigare skrivit om här. Kristallfilen är verkligen toppen, den är skonsam mot nageln, kan tvättas av efter användning och den blir inte oeffektiv, man kan i princip använda den hur länge som helst. Kostar lite mer än vanliga nagelfilar men håller så mycket längre.

 

3. Det nästa jag gör är att fila ovansidan av naglarna med en fil anpassad för det ändamålet, det gör att naglarna får en mer jämn yta och det översta torra lagret kommer bort. Det här gör jag bara en gång i månaden, om man gör det oftare riskerar man att försvaga naglarna. Bl.a. här finns den fil jag har att köpas.

 

4. Sedan tar jag lite jojobaolja på alla naglar och buffar in det i nageln med en nagel buffer. Det här gör att nageln återfuktas.

 

5. Efter det, när nagelbanden fortfarande är uppmjukade av jojobaoljan, puttar jag försiktigt ner dem med en manikyrpinne.

 

6. Sedan tvättar jag av händerna igen för att få bort rester av jojobaoljan. Efter det är naglarna klara för lackning.


Kommentarer
Postat av: Carina (TotalBeauty)

Hihi är nog halvblind, men jag ser inte vad nageloljan heter som du har med på bild.



Vart har du köpt den och vad kostar den, är den bra? Hihi många frågor.

2011-08-14 @ 18:37:00
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Oljan jag använder till mina naglar är ren jojobaolja, min är från Primavera och den har jag köpt på bionaturel.de för 13 €. Men jojobaolja finns också att köpas på bl.a. bodystore.se för 69 kr.



Jag tycker att jojobaoljan är riktigt bra, den återfuktar naglarna och nagelbanden bra och dessutom kan man använda den till en massa andra saker också, t.ex. som ansiktsolja eller som ögonmakeup remover. :)

2011-08-15 @ 09:42:51
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Pernilla/ekoenkelt

Jag fick hem mina lack idag - STÖRT läckra färger! Oftast ser det ju alltid bättre ut på bild på webbsidan, men dom är ju verkligen lika fina i verkligheten. Såg lackningen du gjorde med Highland Fling, känner mig mycket nöjd över att ha köpt just den!



Ska kasta på lite On the rocks på naglarna nu på direkten, även fast de är avbitna och tråkiga. Herregud, så här exalterad över nagellack har jag nog aldrig varit förut!

2011-08-16 @ 16:04:15
URL: http://ekoenkelt.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ja färgerna är verkligen lika snygga i verkligheten som på bild, om inte snyggare till och med. Jag såg lacken du hade köpt på din blogg, skall bli spännande att se hur de ser ut på nageln.



Jag har aldrig riktigt varit en "nagellackstjej" men sen jag köpte Scotch lack har jag velat ha målade naglar hela tiden. Jag älskar verkligen deras lack, vill ha flera färger NU. ;)

2011-08-16 @ 16:29:23
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hmm.. Borde kanske investera i en såndär nagelfil jag också. Köper nya på löpande band och det blir ju en hel del pengar!

2011-08-18 @ 22:21:48
URL: http://lecapitan.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag brukade också förr köpa vanliga nagelfilar, men sen upptäckte jag kristallfilen och efter att jag köpt den märkte jag hur mycket bättre den är än vanliga nagelfilar.

Kostar en slant men i långa loppet blir det inte särskilt dyrt.

2011-08-19 @ 13:40:49
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0