Estelle & Thild Ansiktsvatten

 

Estelle & Thild Ecorganic Facial Toner:

 

Ingredienser: Destillerat vatten, rosdestillat*, destillat från blåklint*, vaniljextrakt*, aloe vera extrakt*, naturligt glycerin, olivbladsextrakt, citronsyra, mild konservering.
*ekologiskt odlad

 

Det här är den första produkten jag testat från Estelle&Thild och jag hade höga förväntningar. Jag måste börja med att säga hur härliga jag tycker deras förpackningar är, väldigt fräscha och söta. Men tyvärr gillar jag inte innehållet lika mycket. Eftersom det är doftfritt har det nästan ingen doft alls, men en svag lite blomaktig doft kan man ändå urskilja. Det står på produktinfon att det här ansiktsvattnet skall lugna huden och det är där jag tycker att något inte stämmer, för min hud blir inte alls lindrad, istället blir pormaskar och eventuella finnar röda och irriterade. Jag tycker faktiskt att min hud blev bättre efter att jag slutade använda det här ansiktsvattnet. Så tyvärr, Estelle & Thilds ansiktsvatten stjälper faktiskt mer än det hjälper. Det blir inget nytt köp alltså.

 

+ Fräsch förpackning, god doft.

Känns aningens irriterande för min hud, känns som att huden täpps till.

 

Finns att köpas på eleven för 175 kr eller 20 €, innehåll 150 ml.

 

Betyget blir 2/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Estelle

Usch då! Vad tråkigt att du upplevde det så :(

Men som sagt jag har bara testat ett par små små burkar i från Kicks...men blir nog inte att jag testar en hel förpackning efter din rescension.

2010-09-18 @ 13:19:36
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag fick också massor med små, små prickar över hela pannan när jag började använda den här, men de försvann efter några veckor och sen tyckte jag att ansiktsvattnet funkade okej, även om jag tyckte att jag blev lite torr. Den kanske innehåller något som huden först reagerar negativt på.

2011-02-27 @ 13:04:57
URL: http://www.ecocentrisk.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag använde ansiktsvattnet i mer ån en månad, tills flaskan var slut, men upplevde inte direkt någon förbättring under tiden. Jag antar att det helt enkelt inte passade min hud. :)

2011-02-27 @ 13:53:42
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0