Stem Organics Balancing Face Fluid



Stem Organics Balancing Face Fluid har jag använt tillräckligt länge nu för att kunna ge ett utlåtande och hör och häpna, den har faktiskt förbättrat min hud synbart och kännbart.

 

Ingredients: Organic Aloe, Organic Jojoba Oil, Vegetable Emulsifying Wax, Vegetable Glycerin, Beta Glucan, Niacinamide (Vit B3), Willow Bark, Cetyl Alcohol, D-alpha Tocopherol (Vit E), Goldenseal Extract, Panthenol (Vit B5), Bearberry Extract, Organic Echinacea Extract, Kakadu Plum Extract, Pomegranate Extract, Little Flannel Flower Bush Flower Essence, Carbomer, Grapefruit Seed Extract, Hydroxy Methylglycinate (amino acid based preservative), Olive Leaf Extract, Tea Tree Essential Oil, Rose Essential Oil, Potassium Sorbate, Lactic Acid.

 

Den här krämen är väldigt len i konsistensen, har en ganska svag men behaglig doft och är underbart skön att applicera på huden. Jag kan utan att överdriva säga att den här krämen faktiskt har förbättrat min hud både synbart och kännbart. Områden som varit röda och irriterade har lugnat ner sig efter att jag började använda den här krämen. Dessutom har jag fått en mycket jämnare hud, knottror och pormaskar har minskat både så att jag kan se det men också så att jag känna det. Den återfuktar också huden förvånansvärt bra för att vara en kräm anpassad för fet/bland hy.

Om jag skulle vara riktigt petig skulle jag kunna klaga på det lite höga priset men jag är ändå beredd att betala för en bra ansiktskräm och istället spara in på annat. En helt fantastisk ansiktskräm som verkligen håller vad den lovar.

 

+ Återfuktar bra, har förbättrat min hud både synbart och kännbart.

Inget.

 

Finns att köpas på softskin för 370 kr, ca. 40 €, innehåll 50 ml.

 

Betyget blir 5/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Vera

Vad spännande. Jag har aldrig provat Stem´s produkter, men nu blir jag ganska så nyfiken helt klart.

2010-11-11 @ 09:52:03
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com
Postat av: Elena

Wow, grattis till att ha hittat en fullpoängskräm, händer inte varje dag! Tror du den funkar bra på torrare hy också - får själv lite fnasigheter på ytan nu när det blir kallare ute.

2010-11-11 @ 15:51:57
URL: http://beautyandbroccoli.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Min hud blir också torrare på vintern än den normalt är och jag tycker att krämen även funkat bra då, men det kan ju hända att någon annan kräm från Stem skulle funka lika bra, t.ex. Hydrating Face Fluid för torr och väderpåverkad hy. :)

2010-11-11 @ 18:55:02
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0