Rosenserien Rengöring


Rosenseriens Rengöring
:

INCI: Aloe barbadensis, Helianthus annuus, Olea europaea, Squalane, Glycerin, Cetyl Alcohol, Stearic Acid, Glyceryl Palmitate, Cellulose, Citric Acid, Chamomilla Nobilis, Hypericum Perforatum, Sodium Benzoate, Rosa damascena, Ascorbic acid, Tocopherol, parfum, Citronellol, Geraniol.

Denna rengöring från Rosenserien doftar väldigt gott, är mycket skön att massera in över ansiktet och har en härlig krämig konsistens. Men tyvärr gillar inte min hud den riktigt. Det står på flaskan att den passar för normal till torr hud så jag kanske inte borde ha köpt den från första början eftersom jag har ganska fet blandhy. När jag gick över till den här från att ha använt en rengöringsgele från Ren fick jag ganska många röda pormaskar på kinderna, något som jag inte hade förut, när jag igen gick över till rengöringen från Ren redde min hud upp sig och de röda prickarna försvann efter en veckas tid ungefär. Jag fick också gnugga en del för att rengöringen skulle klara av att ta bort all mineralfoundation. Men efter rengöring blev huden ändå mjuk och den kändes ren.

+ Bra konsistens, känns skön på huden och huden känns mjuk efter rengöring.
Fick gnugga en del för att få bort allt smink, passade inte min hud.

Finns att köpas på bodystore för 199 kr och på rosenseriens hemsida för 25 €, innehåll 200 ml.

Betyget blir 3/5 möjliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0