utrensat



Bestämde mig för kolla igenom lite vad som riktigt ligger och dräller i mitt badrumsskåp och hittade b.la. dessa onaturliga grejer. Smink var det sista jag bytte ut när jag övergick till naturliga produkter och jag använder faktiskt fortfarande en onaturlig mascara, skäms på mig. Men den skall bytas ut inom en snar framtid eftersom jag just beställt efter en ny från Lavera, jag känner på mig att den kommer att vara fantastisk. ;)

Ingredienslistan på vissa av produkterna är faktiskt riktigt vidrig; dimethicone, propylparaben, methylparaben, BHT, propylene glycol, magnesium aluminum silicate, PEG-100 stearate och triethanolamine är bara några av ingredienserna som återfinns i produkterna.
Eftersom de har legat oanvända i skåpet nu länge har jag bestämt mig för att kasta allt, varför spara det när jag ändå aldrig kommer att använda dem igen.

Och så en sak som inte alls har något att göra med inlägget ovan, om du vill kan du följa mig på bloglovin för att hålla koll på när nya inlägg kommer upp, klicka här i så fall.

Kommentarer
Postat av: Elena

Visst är det skönt att rensa? Jag älskar det, önskar nästan att jag inte nyss rensat ut badrumsskåpet... dags att kasta sig över mammas kanske?:-))

2010-12-10 @ 10:57:36
URL: http://beautyandbroccoli.blogspot.com/
Postat av: Maria

Känner igen mig, smink är det som jag har kvar sedan gammalt, alltså en hel del mer onaturliga grejer... =/ Jag har dock lite svårt för att göra av mig med dem som inte tagit slut eller har blivit dåliga. Så istället får jag ett ryck ibland och tänker att jag ska göra slut på dem så att jag kan köpa något nytt! Det brukar dock inte vara alltför länge eftersom de inte känns så fräscht att använda dem. Mascara har jag haft lite svårt att hitta naturliga varianter i vanliga affärer, känns lite enklare att köpa dem så än att betställa över nätet. Några tips kanske? =)

2010-12-10 @ 22:51:58
URL: http://columbella.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Elena: Ja det är det verkligen, det känns så mycket fräschare och luftigare efteråt. :)



Maria: Det här med naturliga mascaror är ganska nytt för mig också så jag har inte speciellt mycket erfarenhet. :) På den lilla orten där jag bor finns det ingen vanlig affär som säljer naturliga produkter, så tyvärr har jag inga tips att ge dig.

2010-12-11 @ 10:42:34
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0