organic surge body butter

 

 

Organic Surge Fresh Ocean Body Butter tänkte jag nu skriva lite om.

Produktinfo:

Body Butter som mjukar upp och återfuktar huden. Innehåller essentiella oljor som har naturligt vårdande egenskaper: rosmarin stimulerar cellförnyelse och citron/lime livar upp hud och sinnen.

Jag har alltid trott att jag inte har så torr hud på kroppen, men jag har ändå alltid tyckt att de Body Lotions jag använt inte gett tillräckligt med fukt. När jag började använda det här Body Buttret var det första gången jag kände att min hud blev ordentligt återfuktad, så kanske min hud är ganska torr i alla fall. Men nu över till vad jag tycker om själva produkten, för det första är konsistensen jättehärlig; den känns inte fet alls utan är väldigt lätt, men den återfuktar ändå väldigt bra. Body Buttret är också väldigt lätt att fördela och glider på skönt på huden och sugs in relativt snabbt. Huden lämnas återfuktad och blir otroligt mjuk. Om jag skulle vara riktigt petig skulle jag kunna klaga på att doften inte är så märkvärdig, men det luktar inte alls efter att man smörjt in sig så jag kan faktiskt bortse från det.

Finns att köpas på Kicks för ca 100 kr.

Betyget blir 5/5 möjliga.

Kommentarer
Postat av: Vera

Har provat denna och gillade den jättemycket. Insåg efter ett tag att den innehåller Phenoxyetanol (konserveringsämne) som inte är vidare bra alls. Typiskt.



Ang. fötter: Vi borde verkligen ta hand om våra fossingar bättre. De är själva grunden till vår hälsa. Mår de dåligt så är det svårt för resten av kroppen att må bra. Så jag tycker du ska doppa dina enastående och fantastiska fötter i det där härliga badet och skämma bort dem rejält.



2010-08-09 @ 22:34:13
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0