REN Matte Balancing Fluid

 

REN Matte Balancing Fluid:

 

INCI: Lavendula Angustifolia (Lavender)iFlower Water, CetearyllOctanoate (Source PalmlOil), Glycerin (SourceiCoconut Oil), LauryliLaurate (Source PalmiOil), Cetearyl Alcoholi(Source Palm Oil),lTapioca Starch, CetearyliGlucoside (Source Corn),lOryzanol (Source Rice),iSalix Nigra (Willow)iExtract, Amorphophallus KonjaclRoot Powder, CrataeguslMonogina (Hawthorn) FruitlExtract, Carbomer (SourceiPolymer), Phenoxyethanol (SourceiAromatic Ether), SodiumlHydroxymethylglycinate (Source Aminoacid),iBisabolol (Source Chamomile),lLavendula Angustifolia (Lavender)iOil, Callitris Intratropicai(Blue Cypress) Oil,iCitrus Aurantium Bergamial(Bergamot) Fruit Oil,lLimonene, Linalool, Tocopherol (VitaminlE).

 

Flaskan för den här ansiktskrämen är snyggt utformad och det är jättebra att krämen finns i en pumpflaska, krämen doftar väldigt fräscht om än inte så starkt. De återfuktande egenskaperna i den här krämen är väl lite si sädår, under sommaren återfuktar den alldeles tillräckligt men under de kalla vintermånaderna känner jag att den inte riktigt räcker till, då måste man komplettera med en återfuktande ansiktsmask eller helt enkelt byta till en annan kräm. Den går i alla fall snabbt in i huden och jag upplever att huden får mer lyster.

Det sägs att den skall motverka uppkomsten av finnar men det vet jag inte riktigt om jag håller med om, jag har i alla fall inte upplevt någon märkbar skillnad. Men jag måste ändå säga att jag gillar den här krämen för ingen kräm kan väl helt ta bort finnar och pormaskar, det skulle i så fall vara ett mirakel.

 

+ Går snabbt in i huden och ger den lyster, återfuktar helt okej.

Hjälper inte mot uppkomsten av finnar, återfuktar inte tillräckligt på vintern, innehåller phenoxyethanol.

 

Finns att köpas på eleven för 470 kr eller 52,80 €, innehåller 50 ml.

 

Betyget blir 3/5 möjliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0