hemmagjord ansiktsmask


Idag rörde jag ihop en ansiktsmask innehållandes honung och naturell yoghurt och wow säger jag då bara! Den överträffade verkligen mina förväntningar! Jag trodde inte att en hemmagjord ansiktsmask faktiskt fungerade, men den här gjorde huden mjuk och återfuktad, och nu kan jag inte sluta röra ansiktet på grund av att huden blev så mjuk, haha! ;)

Jag hittade i alla fall den i Skönhetsbibeln och där står det att den skall vara lugnande och fuktgivande och det stämmer exakt tycker jag!

Man blandar 1 tesked honung med 1 tesked naturell yoghurt sen smörjer man på det på huden och efter 20 minuter tvättar man bort den med ljummet vatten. Jag kommer definitivt att röra ihop den här masken igen för bra var den!

För övrigt måste jag säga att jag verkligen gillar Skönhetsbibeln med alla tips och info.

Kommentarer
Postat av: malin

Sv. Jadu, det har jag redan provat :-P men det är det att jag har skruvat på korken för hårt och inte äns pappa får upp den! och jag har inte orkat köpa en ny :P

2009-06-04 @ 18:53:35
URL: http://mmalino.blogg.se/
Postat av: Sarah

Använde du flytande honung eller fast?

2011-02-24 @ 11:27:39
URL: http://www.ecocentrisk.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag brukar använda fast honung när jag rör ihop den, eftersom den är väldigt lättflytande som den är skulle den nog bli för lös med flytande honung.

2011-02-24 @ 19:28:21
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0