gyllene lockar


Idag hade jag ett litet mini-spa i duschen, jag skrubbade huden med björkskrubben som jag gjorde i vårast och efteråt hade jag fått väldigt mjuk och återfuktad hud över hela kroppen. Idag använde jag dock upp det sista som var kvar av den så till hösten tänkte jag röra ihop en annan kroppsskrubb som bland annat innehåller kokosflingor, kakao och kaffe.

 

Mitt hår fick också lite omvårdnad i form av inpackningen Gyllene Lockar, receptet tog jag ur Lisens Örtspa som vanligt. Jag mixade honung med kronblad av ringblommor och sedan applicerade jag röran i vått hår och lät den verka i ungefär 20 minuter. Efteråt blev håret mjukt och lent och det ser helt enkelt friskt och välmående ut. Jag behövde inte ens använda balsam efteråt utan jag kramade bara in en gnutta av John Masters Hair Pomade i håret när det ännu var fuktigt.

Riktigt bra hårinpackning som också är väldigt enkel att röra ihop.


Kommentarer
Postat av: Mona - La Vie est Belle

Det är roligt när du lägger upp den här sortens recept, naturens skafferi är verkligen oändligt. Ska nog införskaffa mig Lisens Örtspa jag med, och en till min mor! :)

2011-08-20 @ 09:20:29
URL: http://est-belle.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Naturens skafferi är verkligen oändligt, jag försöker bli bättre på att röra ihop olika recept hemma eftersom det både är kul och billigt.

Lisens Örtspa är riktigt bra, jag tror inte du kommer att ångra dig om du köper den. :)

2011-08-20 @ 14:44:59
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0