björkskrubb


Som jag skrivit tidigare så har jag blivit alldeles kär i boken Lisens Örtspa och idag rörde jag ihop en björkskrubb som det finns recept på i boken.
Jag blandade havssalt, honung, björklöv, citronolja, rivet citronskal (som inte finns på bilden) och olivolja med en mixer och efter att jag gjort det hade jag en färdig kroppsskrubb...

 

...som ser ut så här. Jag har inte hunnit testa den ännu men imorgon skall jag göra det, återkommer med resultatet då. Även om jag är ganska säker redan nu, på att jag kommer att gilla den väldigt mycket. :)

 

Uppdaterat: Jag använde skrubben i duschen idag och den kändes väldigt härlig att använda. Den doftar gott av citron, har bra riv och huden lämnas babylen efteråt, om jag skulle ge den betyg skulle den få full pott. Den bästa kroppsskrubb jag testat absolut, antagligen den billigaste också.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad fint det ser ut! Skulle gärna vilja stoppa näsan i den burken och dra in doften... =)

Står det något i boken om hållbarheten på skrubben?

Ser fram emot att höra vad du tycker om den!

2011-05-17 @ 19:41:14
Postat av: Evelina - Evelinas Ekologiska Hudvård

Lisens Örtspa är fantastisk!

Glöm inte att drick björkbladste också :)



/Evelina - Evelinas Ekologiska Hudvård

2011-05-17 @ 22:13:42
URL: http://evelinasekologiska.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Hanna: Det står i boken att hållbarheten är 6 månader, så den håller ju sig riktigt länge faktiskt. :)



Evelina: Björkbladste låter väldigt gott, det måste jag testa i vår. :)

2011-05-18 @ 13:27:34
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Mona / La Vie est Belle

Duktig du är! :) Känns verkligen bra när man kan göra sina egna rena produkter utan skumma tillsatser. Känns som att den boken borde bli ett inköp för mig!



Trevlig helg Elisabeth!

2011-05-20 @ 13:31:02
URL: http://est-belle.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det är verkligen kul att göra sina egna produkter även om jag ännu är ganska ny på området, men det blir antagligen fler hemmagjorda produkter gjorda snart för det känns verkligen bra att veta exakt vad som finns i dem. :)

Jag kan verkligen rekommendera Lisens Örtspa, en väldigt bra och inspirerande bok.



Trevlig helg!

2011-05-20 @ 17:34:17
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0