Skrubb med yoghurt och havregryn

 

Den här skrubben rörde jag ihop igår efter att ha läst i boken Badskumt att krossade/malda havregryn och yoghurt blir en bra ansiktsskrubb för ömtålig hud.

 

Det märktes verkligen att skrubben är väldigt skonsam för huden och den kändes inte det minsta torr eller irriterad efteråt. Däremot skulle jag gärna ha önskat lite mera riv eftersom den inte riktigt skrubbade bort alla torrhetsflagorna.

Men för de med superkänslig hud skulle den här skrubben säkert vara ett bra alternativ.

 

Badskumt är för övrigt en riktigt bra bok, bättre än jag trodde att den skulle vara t.o.m. Skall skriva lite mer om den efter att jag läst ut den.


Kommentarer
Postat av: Marie Svensson

Visst är den bra boken. Ska nog ta och önska mig den i födelsedagspaket så slipper jag springa ned till biblioteket varenda gång jag vill titta i den.

2012-01-11 @ 17:50:45
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ja den är verkligen det! :)

2012-01-12 @ 09:49:44
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: ochjagba

vad kul att du läser Badskumt! jag är själv väldigt nyfiken på boken, ska låna den av min syrra när hon läst färdigt den. känns som att den kan öppna en del ögon och få vissa att rensa lite i sina badrumsskåp?

2012-01-12 @ 23:11:13
URL: http://ochjagba.se
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det tror jag absolut, och jag tror att alla skulle uppskatta den här boken, både den som använder naturliga grejer och den som inte gör det. Författaren tittar nämligen kritiskt på både naturliga produkter och onaturliga.

2012-01-13 @ 17:50:22
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Hanna Li

Ja den här boken vill jag verkligen läsa! Blir mer och mer nyfiken på den varje gång jag läser om den. Skriv gärna mer om den senare.

2012-01-15 @ 16:33:20
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Nu har jag lagt upp ett rätt långt inlägg där jag skriver vad jag tycker om den. :)

2012-01-16 @ 13:55:08
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0