Besviken på 100% Pure

 

Jag trodde verkligen inte att jag skulle behöva bli besviken på 100% Pures Body Cream, men det var tyvärr vad jag blev när jag smorde in mig med den här lotionen i doften Cocoa Kona Coffee. Jag har bara använt den här en enda gång och jag tror inte det blir någon mer gång.

I tuben doftar krämen gott, mest av nötter men också lite chokladdoft kan anas. Men när jag smörjt in den på huden förändras doften och är inte alls särskilt angenäm. Istället för att dofta gott av nötter och choklad förändras doften och när jag sniffar på huden en stund efter insmörjning känner jag en stark och nästan lite syntetisk doft, som jag mest kan likna vid herrparfym. Jag klarar inte alls av doften så det blir nog att ge den här vidare till någon annan.

 

Eftersom jag bara testat den en gång kan jag inte säga så mycket annat om den, men konsistensen känns bra även om krämen känns ganska kletig på huden och det tar en stund för den att absorberas.

Det här var verkligen en produkt jag trodde jag skulle gilla eftersom de allra flesta verkar tycka så bra om dem, även om jag vet att också Agnes är tveksam till 100% Pures lotion.

 

Nej 100% Pure, för 20 € hade jag faktiskt förväntat mig lite mera än det här.


Kommentarer
Postat av: Ylva / Organic Glow

Jag klarar inte heller av bi-doften som verkar finnas i de flesta av 100% Pure's lotions. :( Så himla synd, älskar ju märket i överigt.

2012-01-12 @ 16:23:58
URL: http://organicglow.blogspot.com/
Postat av: Sofie - EKOsmetika

Har testat lavender och vanilj. De luktar gott, men min hud gilar inte alls formulan. Känns som att den inte riktigt går in i huden helt och hållet utan lägger sig som en hinna.

2012-01-12 @ 16:36:08
URL: http://ekosmetika.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ylva: Jag gillar också 100% Pure som märke och oftast också deras dofter, tycker också som dig att det är himla synd att doften på dessa lotions skall förstöra så mycket.



Sofie: Exakt det har jag också märkt av, när jag kände på huden en halvtimme efter att jag smort in mig så kändes den fortfarande klibbig, skumt att den aldrig går in i huden. :S

2012-01-12 @ 18:13:09
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Mona / La Vie est Belle

Men fy vad tråkigt! :( Det var ju ingen roligt upplevelse! Jag har vanilj och key lime och älskar dem! Formulan funkar bra till min hud även om jag anar att Key Lime går in lite bättre än Vanilj.

2012-01-12 @ 22:26:42
URL: http://est-belle.blogspot.com
Postat av: ochjagba

oj, vilken besvikelse :( det är lustigt hur dofter kan förändras på kroppen... det där låter ju som en dålig sammansättning bara. men ta parfymer t ex, de kan lukta helt olika på olika personer, även om parfymen är identisk.



"trevligt" med lite nyansering av all hyllning av 100% pure som jag läst i diverse bloggar.

2012-01-12 @ 23:06:54
URL: http://ochjagba.se
Postat av: Marie

Jag håller absolut med!!

Fick hem den här förra veckan och hade stora förväntningar.

Den luktade gott, men efter jag smort in mig med den så luktade den inte alls gott längre... nästan lite unket.

Dessutom sitter doften i länge.



Mådde illa när jag fortfarande luktade dagen efter!



Kommer också ge bort den här efter bara en användning, känns som om man har "kastat pengarna i sjön"..... :(:(

2012-01-12 @ 23:26:03
URL: http://killerheels.devote.se/
Postat av: Sister

Skumt!

Jag har provat Cabernet grape och Fuji apple, och de har båda varit fantastiska. Men det skiljer sig säkert mellan olika dofter, hur de reagerar med hud och luft.

2012-01-12 @ 23:43:37
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Mona: Om jag hade testat en annan doft kanske jag inte skulle ha tyckt lika illa om den som jag gör nu. Doften var nämligen det som förstörde upplevelsen allra mest. :( De flesta tycker ju ändå att Key Lime luktar riktigt gott.



Ochjagba: Ja det är verkligen olika på hur dofter framträder på huden, så vem vet kanske doften skulle vara helt annorlunda på någon annans hud? Som den luktar på min hud så doftar den tyvärr inte alls gott.

2012-01-13 @ 17:56:08
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Marie: Det känns verkligen som bortkastade pengar. :( Oftast upplever jag det som positivt att dofter stannar kvar på huden länge, om det är goda dofter då vill säga. Men med denna var det bara jobbigt, funderade nästan ett tag på om jag skulle bli tvungen att ställa mig i duschen igen och tvätta bort krämen, det kändes som den satt kvar på huden i en evighet.



Sister: Cabernet Grape har jag testat ett prov av tidigare och den doften tyckte jag var mycket bättre än Cocoa Kona Coffee. Cabernet Grape tyckte jag luktade ungefär samma sak i tuben som på huden, men Cocoa Kona Coffe däremot blir helt annorlunda efter en stund på huden.

2012-01-13 @ 18:11:03
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sv: Vad kul att du också testat iaf! :) Min hud är ju fortfarande i det där jobbiga stadiet efter att ha slutat med "vanliga" produkter. Min hy försöker fortfarande rensa ut all skit och det märks för jag har aldrig haft såna här problem med min hy förutom tonårsfinnar. Därför jag trodde att min hy skulle kännas bättre på en gång om jag inte smörjde mig på kvällen så den fick läka sig på natten, men antar att allt tar sin tid. Men vet som sagt dock inte om jag heller orkar vänta på den tiden...

2012-01-13 @ 20:32:31
URL: http://linneasekologiska.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0