MooGoo Fresh Cream Deodorant

 

MooGoo Fresh Cream Deodorant:

 

Ingredients: Demineralized Water, Magnesium Hydroxide, Corn Starch, Xantham Gum, Witch Hazel, Organic Lemon Myrtle.

 

För första gången sedan jag började använda naturliga produkter har jag hittat en deo som fungerar, till och med för mig som svettas väldigt mycket.

MooGoos deo doftar väldigt milt och ganska sött av citrusfrukter och den är enkel att applicera under armarna med den traditionella roller kulan. Väl på huden så tar den rätt lång tid på sig att torka men när den väl torkat ger den ett bra skydd mot svettlukt under dagens lopp.


Deon håller svettlukten borta under så gott som hela dagen och jag behöver inte längre tvätta tröjor efter bara tre användningar på grund av svettlukt (som jag var tvungen att göra när jag använde andra naturliga deos). Dock har jag under vissa dagar mot kvällen kunnat ana lite svettlukt under armhålorna men MooGoos deo slår ändå de andra naturliga deos jag testat med hästlängder.

 

+ Håller svettlukt borta så gott som hela dagen, enkel att applicera.

Torkar ganska långsamt.

 

Finns att köpas på MooGoos hemsida för AU $8.45, ca. 59 kr, innehåller 60 ml.

 

Betyget blir 4/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Sofie - EKOsmetika

Den här blev jag sugen på! :D

Är på jakt efter en ny deo och kanske borde prova. Hur mycket ligger frakten på ungefär?

2012-04-10 @ 20:13:18
URL: http://ekosmetika.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Om jag minns rätt tror jag att frakten är 12 australienska dollar som blir lite över 80 kr. :)

2012-04-10 @ 20:47:57
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Lina

Låter superintressant. Tycker att det är otroligt svårt att hitta en naturlig deo som håller en luktfri...

2012-05-09 @ 09:55:02
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag har också haft stora problem med det eftersom jag svettas rätt mycket, MooGoos deo är den första naturliga deo jag testat som faktiskt fungerar. :)

2012-05-09 @ 20:23:03
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0