Blood and Sand

 

Jag har köpt ett till Scotch lack att lägga till min lilla samling. Denna gång satsade jag på ett lite mörkare lack till hösten, Blood and Sand. Jag köpte också deras bas- och topplack för att lacken skall få bättre hållbarhet.

Jag tycker att Scotch lack håller sig felfria i två dagar, på den tredje dagen är det så gott som felfritt men efter tre dagar brukar jag vilja måla om. Något jag också märkt är att lacket blir väldigt känsligt när man duschar och schamponerar håret, då kan det ibland försvinna hela flagor. Man skall också se till att inte tvätta händerna någon längre stund just efter att man lackat utan vänta åtminstone två timmar, helst längre.

 

 

Jag hade nog förväntat mig att Blood and Sand skulle vara lite mer åt det röda hållet men som ni ser går det mer åt det lila och purpur röda hållet. Men jag gillar nyansen och tror att den kommer att passa perfekt i höst. Bilden här ovanför är tagen inomhus utan topplack.

 

 

Den här bilden har jag däremot tagit utomhus med topplack och topplacket gör att resultatet blir mycket blankare. Blood and Sand har mycket skimmer i sig och fast skimret kommer fram bra på nageln så blir själva ytan ganska matt utan topplack. Det här lacket började dock flaga redan någon timme eftet att jag målat naglarna, får hoppas att det berodde på att det inte hade torkat ordentligt och inte på att hållbarheten är sämre än på Scotch övriga lack.

 

Scotch lack finns numera också att köpas i Sverige på softskin och eleven.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Det ser också jätte fint ut! Skulle väldigt gärna vilja testa Scotch nagellack någon gång :) Tycker du att hållbarheten är bra jämfört med andra naturliga lack?

2011-09-22 @ 17:53:22
URL: http://ekolicious.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag har inte testat några andra vattenbaserade lack än Scotch lack så jag har inte något att jämföra med.

Men om jag jämför med t.ex, Mavalas lack så tycker jag att hållbarheten på Scotch lack är ungefär lika bra.

2011-09-22 @ 19:39:34
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Mona / La Vie est Belle

Så fint det var! En fråga, fungerar deras soy-polish på vanliga nagellack med?



Trevlig helg! :)

2011-09-23 @ 09:27:05
URL: http://est-belle.blogspot.com
Postat av: Agnes

Okej :)

2011-09-23 @ 11:08:54
URL: http://ekolicious.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Mona: Det står i alla fall på deras hemsida att den tar bort vanliga lack så förhoppningsvis funkar den på dem också.



Trevlig helg! :)

2011-09-23 @ 15:24:15
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trevlig helg! :)

2011-09-23 @ 15:25:20
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Trevlig helg! :)

2011-09-23 @ 15:26:51
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Malin

Ser jättefint ut! :-)

På grund av mitt arbete så tycker jag det är svårt att ha nagellack för jag bara förstör det...

Men man blir ju lite sugen ibland... ;-)

2011-09-23 @ 16:24:53
URL: http://www.ekovacker.com
Postat av: Helena

Jag har också den färgen och tycker den är jättesnygg, tyvärr har Scotch förändrat sin formula sedan i våras och jag har också problem med att de nya lacken flagar av efter bara några timmar. Den gamla formulan torkade blank och höll rätt länge, och den nya torkar matt, vilket jag inte heller är helförtjust i. Synd på ett jättebra lackmärke tycker jag!

2011-09-25 @ 18:00:40
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Nej vad synd att de förändrat formulan, var har du fått veta det? Står det på deras hemsida?

Scotch lack som har varit så bra.

2011-09-26 @ 14:18:23
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Helena

Jo mycket tråkigt på ett jättebra lack! Dels kan man se på innehållsförteckningen att det har tillkommit en ingrediens, butoxy diglycol. Sen att finishen har ändrats och så tror jag de skriver om det på hemsidan lite undanskymt. Jag har faktiskt mejlat Scotch Naturals och klagat på hållbarheten men inte fått något svar... :-/ Håller på och testar lite andra vattenbaserade och hittills verkar Mezaya funka rätt bra, dock doftar det lite parfymerat... (?!) Tack förresten för en jättebra blogg! :-)

2011-09-27 @ 22:25:45
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Helena: Okej, jag mailade dem faktiskt också för att fråga om varför de ändrat formulan, för den gamla var ju bra som den är, varför ändra en formula som var bra?! Men jag har inte heller fått något svar ännu.

Om Scotch behåller den nya formulan tror jag att jag också måste börja testa lite andra vattenbaserade lack, det är ju inte precis någon vits med att måla naglarna om det flagar av nästa dag.

Tack för komplimangen! :)

2011-09-28 @ 17:27:06
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Helena

Hoppas de tar åt sig av kommentarer som de får och förbättrar formulan! Jag har iaf kommit på ett sätt att använda den vackra Blood and Sand utan flagning: jag använder ett eller två lager plus överlack ovanpå några redan målade lager av något av de mörka Scotchlacken med den gamla formulan. Dels blir det en vacker effekt med det vinröda skimret mot en mörk bakgrund, dels är det ett trevligt sätt att pigga upp en några dagar gammal manikyr på! :-) Det funkar nog även med andra vattenbaserade lack så länge som de har hyfsad hållbarhet och själva inte lätt brukar flaga av.

2011-09-30 @ 09:09:19
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det hoppas jag också att de gör och tack för tipset, jag skall testa att göra det nästa gång jag målar naglarna. :)

2011-09-30 @ 17:06:20
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0