Logona Repair Shampoo Ginkgo

 

Logona Repair Schampo Ginkgo:

 

INCI: Aqua (Water), Coco Glucoside, Alcohol*, Glycerin, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Glyceryl Oleate, Sodium PCA, Ginkgo Biloba Leaf Extract, Calendula Officinalis Flower Extract*, Hydrolyzed Silk, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Betaine, Triticum Vulgare (Wheat) Bran Extract, Xanthan Gum, Sodium Stearoyl Lactylate, Parfum (Essential Oils), Limonene, Phytic Acid, Citric Acid
*ekologiskt odlad


Jag hade inte särskilt höga förväntningar på det här schampot när jag köpte det, men jag blev faktiskt väldigt positivt överraskad.

Schampot har en ganska fast geleaktig konsistens och för att vara ett naturligt schampo löddrar det riktigt bra. Doften är också trevlig med dragning till citrus hållet. Det som är så bra med det här schampot är att håret inte blir det minsta torrt efter tvätt, utan det känns bara härligt mjukt och rent. Dessutom dämpar det friss och ger en del glans till håret. Det känns som att det här schampot faktiskt gör det som det säger sig göra, alltså reparerar och återfuktar torrt hår.
Det här är ett schampo som passar mitt torra hår ytterst bra och det enda negativa jag har att säga om det, är att håret börjar kännas lite fett ganska fort. Men det är inte något som stör mig så mycket eftersom jag ändå bara behöver tvätta håret var tredje dag.

+ Löddrar bra, god doft. Gör håret mjukt, rent och återfuktat.
Håret börjar kännas fett ganska fort.

Finns att köpas på bionaturel för 7,25 €, innehåll 250 ml.

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

 


Kommentarer
Postat av: Agnes

Låter toppen! Funderar på att köpa ett till att varva med, detta låter ju inte helt fel heller :)

2011-09-14 @ 19:56:31
URL: http://ekolicious.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det är verkligen ett bra schampo, dessutom kostar det inte skjortan. :)

2011-09-14 @ 20:07:06
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Sofie

Härligt! Värt att prova! :)

2011-09-14 @ 23:38:04
URL: http://lecapitan.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det är det verkligen.:)

2011-09-15 @ 15:38:55
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0