Bra bas under mineralfoundation

 

Den här gelen från Green People kan antingen användas som en uppstramande ansiktsgel eller som en bas under foundation. Jag har använt den till det sistnämnda.

 

När jag har torra partier på min hud så blir eventuella torrhetsflagor ofta väldigt framträdande efter att jag applicerat mineralfoundation, ni vet säkert vad jag menar. Men om jag applicerar lite av den här gelen före jag lägger på mineralfoundationen så slipper jag det problemet, dessutom fäster mineralfoundationen bättre på huden. Jag gillar också den lätt kylande effekten som den har på huden.

Om någon letar efter en naturlig primer så kanske det här vore något att testa.

 

Det fullständiga namnet på den är Gentle Tone Hydrating Toning Gel och den finns att köpas i full size (50 ml) på bland annat naturisimo för £8.


Kommentarer
Postat av: Qbrium

Svar på inlägget "Propyless - bra men dåligt" (http://4u-yourspace.blogspot.com/2011/09/propyless-bra-men-daligt.html):



Hittills verkar inget annat funka speciellt bra. Som bas och fuktigivare gillar jag Laveras produkter, men de förebygger och reducerar inte eksem speciellt bra.



Det enda som egentligen verkar hjälpa naturlig väg är urin-terapi. Det kommer ett gästinlägg om urinterapi inom 3 dagar, om du är intresserad av att läsa.



Men någon specifik kräm... tyvärr. Lovar att höra av mig OM jag hittar något som skulle funka.

2011-09-19 @ 19:02:11
URL: http://4u-yourspace.blogspot.com/
Postat av: Anonym

såg precis att detta var ett ganska gammalt inlägg, men jag undrar om du vet ifall denna produkt täpper igen porer? tacksam för svar! :)

2012-04-09 @ 16:26:07
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag har själv en hud som lätt kan bli tilltäppt om jag använder fel produkter eller sköter om den på fel sätt men jag har aldrig märkt att huden skulle bli tilltäppt av denna, så jag tror man kan använda den utan att riskera att få tilltäppta porer. :)

2012-04-09 @ 16:56:07
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0