Nässelkross

 

Min syster var snäll och köpte nässelkross till mig när hon hittade det i en affär, jag har länge tänkt köpa nässelpulver men nässelkross borde ju vara ungefär samma sak. Nässelkrosset är tänkt att ta som ett kosttillskott och man kan blanda det t.ex. i maten man äter. Det smakar inte så mycket och därför tycker jag att det går att tillsätta i så gott som all slags mat, tänkte börja med att ta en tesked per dag men jag skall kolla upp doseringen lite mer.

 

 

Nässelpulver och nässelkross är väldigt rikt på vitaminer och mineraler och sägs vara bra för mycket, bland annat för huden, läs mer om nässelpulver här. Om man vill köpa nässelpulver via nätet kan man göra det på t.ex. ennioeco eller hyvinvoinnin.

Jag tänkte ta nässla nu i ett par månader och sen återkomma med resultatet. Funderar också på att nästa sommar torka brännässla själv och sen mala den, återstår att se om jag faktiskt kommer att göra det.

 

Brukar du ta nässelpulver/kross?


Kommentarer
Postat av: Estelle

Japp dricker nässelpulver varje morgon i hop med nyponpulver i ett glas vatten.

Skillnaden med pulver och kross är väl att pulvret är mer lättupptagligt för kroppen eftersom det är så finfördelat...

Nässelkrosset är nog lämpligare att göra te på!

2011-11-22 @ 15:08:45
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det ligger säkert något i det du säger om att nässelpulvret är mera lättupptagligt för kroppen, det tror jag också. Nässelkrosset funkar dock till annat än just te också, som förslag till vad man kan tillsätta nässelpulver i står det på påsen att man kan tillsätta det i maten man äter, exempelvis soppor.

Har du förresten fått bra resultat med nässelpulvret?

2011-11-22 @ 19:18:34
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Estelle

Ja, det är säkert bra mat och annat än te om man gillar det, vilket inte jag gör...

Hmm, jag kan nog inte riktigt svara på om det har gett resultat...men jag var tröttare under en period när jag hade slut på pulvret och det inte blev av att köpa något nytt på någon månad eller mer, sen är det ju svårt att veta om det var därför eller om jag skulle ha varit tröttare även om jag fått i mig det då?!? Jag tror att en person som känner sig stabilare med sig själv och sitt liv lättare skulle kunna tolka om den fått resultat eller inte.

Hoppas att du kommer märka av några positiva resultat, vore kul att höra om :)

2011-11-29 @ 14:45:17
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: hanan

Att ta hand om sig inifrån är faktiskt super viktig. En del tror att det räcker med att smörja sig så kommer man få en strålande hy. Vi måste äta och dricka ordentligt. Älskar örter, nötter, hälsodrycker osv...

2012-02-02 @ 22:22:29
URL: http://www.bodybazar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0