Weleda Creamy Body Wash


Weleda Sea Buckthorn Creamy Body Wash:

Weleda Havtorn duschlotion är en återuppbyggande duschlotion med vitaminrik havtornolja och fin sesamolja. Äkta eteriska oljor från solmogen apelsin, mandarin och grapefrukt ger en fruktig doft och uppfriskande känsla. Duschlotionen vårdar huden med vegetabiliska oljor som är rika på essentiella fettsyror vilka bevarar hudens fuktbalans och skyddar mot uttorkning.

INCI: Water (Aqua), Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Coco-Glucoside, Alcohol, Disodium Cocoyl Glutamate, Glycerin, Chondrus Crispus (Carrageenan), Fragrance (Parfum)*, Hippophae Rhamnoides Oil, Xanthan Gum, Lactic Acid, Limonene*, Linalool*, Citral*.
* from natural essential oils


Weledas härliga duschtvålar har knappast undgått någon, men jag tänkte i alla fall ta och skriva ihop en liten recension om dem.
Jag har använt två olika duschtvålar från Weleda; Sea Buckthorn och Citrus. Båda luktar väldigt gott och äkta men jag gillar ändå doften mer på Sea Buckthorn, som doftar riktigt härligt av apelsin och havtorn, men Citrus doftar också riktigt gott av citron.
Weledas duschtvålar är bland de bästa jag testat, de doftar som sagt fantastiskt gott, är väldigt krämiga och det känns härligt att få tvåla in sig i duschen med dessa. Huden känns ren, mjuk och inte det minsta uttorkad efter tvätt.

+ Doften, den krämiga konsistensen, torkar inte ut huden
Inget

Finns att köpas på bodystore för 75 kr och på hyvinvoinnin för 9,90 € (200 ml).

Betyget blir 5/5 möjliga.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja visst är deras duschcremer ljuvliga!

2011-05-14 @ 13:52:54
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det är de verkligen. :)

2011-05-14 @ 15:49:24
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har citrustvålen, och älskar den givetvis! :) Dom är verkligen helt underbara!

2011-05-14 @ 16:26:30
Postat av: Ninni

Jag har haft citronvarianten och både jag och sambon älskade den.

2011-05-14 @ 16:52:27
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Mona - La Vie est Belle

Kul att läsa! Jag är med väldigt förtjust i dessa, speciellt i citron på sommaren. Hade tänkt recensera mina framöver jag med! :)



Trevlig helg!

2011-05-14 @ 17:06:03
URL: http://est-belle.blogspot.com
Postat av: Maria

Lite sugen på att testa havtornsvarianten! :)

2011-06-07 @ 11:26:05
URL: http://columbella.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Gör det, jag tror inte du kommer att bli besviken. :)

2011-06-08 @ 18:50:28
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0