Deep Purifying Foam

 

Madara Ecoface Deep Purifying Foam:

 

INCI: Aqua, Rosa Damascena (Rose) Distillate*, Sodium Cocoamphoacetate, Alcohol, Glycerin*, Surcose Cocoate, Achillea Millefolium (Yarrow) Extract*, Hypericum Perforatum (St. John's Wort) Extract*, Calendula Officinalis (Calendula) Extract*, Chamomilla Recutita (Camomile) Extract*
* Ingredients issued from Organic Agriculture

Det här är en rengöring som jag verkligen gillar. Jag hade en del fördomar om skummande rengöringar före jag testade denna, bl.a. att de inte skulle rengöra så bra och att de skulle kännas väldigt torra och sträva på huden. Gissa om mina fördomar blev krossade.
Den här känns riktigt härlig att massera in över ansiktet; len, fluffig och faktiskt lite krämig. Den doftar väldigt fräscht och naturligt, jag har läst att en del inte gillar doften men jag har inga som helst problem med den.
Den tar också effektivt bort min mineralfoundation och lämnar huden ren och fräsch. Den här passar min hudtyp (blandhud) väldigt bra och jag upplever att den till viss del hjälpt till att lugna röda områden i mitt ansikte.
Det enda lite negativa jag har att säga om denna är att huden ibland kan kännas aningens torr efter tvätt, men inte så mycket att det skulle vara något problem.

+ Älskar hur den känns på huden, doftar gott, tar bort smink bra
Huden kan ibland kännas aningens torr efter tvätt

Finns att köpas på eleven för 149 kr eller 16,58 € (150 ml).

Betyget blir 4,5/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Louise

Visst är den underbar! Den torra känslan försvinner med hjälp av ansiktsvattnet. Jag tycker den fungerar bäst så, det är som att ansiktsvattnet ger en avslutande känsla. Hm, svårt att förklara.

2011-03-19 @ 11:23:42
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Den är verkligen härlig, jag förväntade mig inte alls att en skummande rengöring skulle kännas så skön på huden som den här gör. :)

Jag har faktiskt varit lite inne på att testa ansiktsvattnet också efter att ha läst en hel del positivt om det. Jag är i överlag lite skeptisk till ansiktsvatten eftersom jag ofta upplever att de gör min hud oren, men kanske jag borde ta och köpa hem ett från Madara i alla fall, låter ju som en riktigt bra grej.

2011-03-19 @ 16:45:34
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är heller inget större fan av ansiktsvatten men just Madara känns bra. Använder den för torr till mycket torr hy. Luktar tyvärr inget vidare men man vänjer sig :)

2011-03-20 @ 11:51:59
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Okej, bra att veta. Verkar ju som att Madaras ansiktsvatten är riktigt bra, måste nog titta lite närmare på dem på hälsokostaffären. :)

2011-03-20 @ 20:53:02
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Seizzilturn - SKÖNHET & MAKE UP

Ja jag tänkte att det var dags någon börjar med den :) Första video inlägg kommer den 1 april :)

Kram

2011-03-21 @ 18:34:23
URL: http://seizzilturn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0