Logona Hårspray Sidenglans

 

Logona Hårspray Sidenglans:

 

INCI: Alcohol*, Aqua (Water), Shellac, Parfum (Essential Oils), Glycerin, Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil*, Humulus Lupulus (Hops) Extract*, Lawsonia Inermis (Henna) Extract*, Arachis Hypoagea (Peanut) Oil, Arcticum Lappa Root Extract, Potassium Hydroxide, Limonene, Linalool, Geraniol, Citronellol
* ekologiskt odlad

 

Det här är den andra naturliga hårspray jag testat och den påminner väldigt mycket om Santes Hårspray som jag testade förut. Kanske hårsprayen från Logona ändå är snäppet bättre, den ger lite mer glans och stadga och spraypumpen fördelar bättre.

 

Hållbarheten är det inget fel på, frisyren hålls bra på plats och hårsprayen ger bra stadga och en del glans. Spraypumpen på Santes hårspray var lite halvdålig men jag har inga problem med spraypumpen på Logonas hårspray.

Nu över till de mindre bra sakerna. Doften, jag säger då bara det. Den doftar nästan exakt likadant som Santes hårspray och det är ingen angenäm doft, hårsprayen doftar av alkohol och (enligt mig) gammalt damm. Jag har verkligen svårt för doften så jag blandade i några droppar eterisk olja av apelsin och sen dess blev det lite bättre.

Hårsprayen är också ganska svår att tvätta bort ur håret och det känns som att inget schampo riktigt biter på den.

 

+ Bra hållbarhet. Ger en del glans.

Doften, svår att tvätta ur.

 

Finns att köpas på softskin för 165 kr och på hyvinvoinnin för 15,50 €.

 

Betyget blir 3,5/5 möjliga.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0