Evening Primrose Schampo

 

John Masters Organics Evening Primrose Schampo för torrt hår:

 

Ingredienslistan var så massiv denna gång att jag bestämde mig för att endast länka till den, så om du vill se ingredienslistan för schampot kan du klicka här.

John Masters Schampon är inte direkt plånboksvänliga och det är knappast några schampon jag kommer att köpa för vardagligt bruk eftersom de helt enkelt är för dyra, men för vissa speciella tillfällen när jag vill lyxa till det lite kanske jag använder John Masters Schampo, för det är riktigt bra, det bästa naturliga schampo jag testat hittills i alla fall.

Detta schampo från John Masters är väldigt drygt, så det väger ju upp lite för det dyra priset, har en fyllig nästan lite seg konsistens och doftar gott men milt. Det rengör mitt långa hår riktigt bra och håret hålls rent länge. För att vara ett naturligt schampo tycker jag att det löddrar bra och håret känns väldigt mjukt, lent och utrett efter tvätt. Det enda negativa jag har att säga är att det känns som att schampot nästan rengör lite för bra ibland, så att hårstråna nästan känns lite torra.

+ Drygt, bra konsistens och doft. Gör håret mjukt, lent och utrett. Rengör bra.
Hårstråna känns lite torra efter tvätt.

Jag köpte mitt schampo på feelunique (alltid portofritt) för 20 € eller 212,80 kr (236 ml).

Betyget blir 4/5 möjliga
.

Kommentarer
Postat av: Jenny / Rosella Eco Beauty

Det schampot är jag lite inne på att testa. Känner igen den där strävheten du nämner av flera naturliga schampon. Brukar du använda balsam efteråt?

2011-06-13 @ 19:02:50
URL: http://www.rosellaecobeauty.se
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag använder alltid balsam efteråt, för tillfället Santes balsam.

Även om jag ibland tycker att hårstråna kan kännas aningens torra så är det inte alls mycket. Om man jämför med andra naturliga schampon så tycker jag ändå att det här schampot inte på lång väg gör håret så strävt som vissa andra kan göra.

Håret blir egentligen inte strävt, utan hårstråna känns bara lite torra ibland.

2011-06-14 @ 09:54:21
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Agnes

Vilken lyx! Känns som att man bara måste testa John Masters schampo någon gång :)

2011-06-14 @ 11:06:17
URL: http://agjo.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Eller hur. :)

John Masters schampo är riktigt bra, synd bara att det kostar så mycket, annars skulle jag nog köpa flaska efter flaska av det här schampot.

2011-06-14 @ 11:29:59
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Agnes

Ja det är verkligen synd! Är lite nyfiken på "Lavender & Avocado Intensive Conditioner", den måste ju fungera lite som en inpackning? :)

2011-06-14 @ 22:12:51
URL: http://agjo.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag är också nyfiken på Lavender & Avocado Intensive Conditioner, jag har hört att den skall vara riktigt bra.

Man tycker ju att den borde funka som en inpackning också eftersom den verkar vara väldigt näringsgivande.

2011-06-15 @ 16:51:18
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0