Hårvård från John Masters

 

Bland annat de här proverna följde med i min senaste beställning från naturisimo och jag tänkte skriva lite kort om mina upplevelser av dessa tre produkter.

 

Lavender & Avocado Intensive Conditioner - Håret känns verkligen jättemjukt efter att man använt den här och det blir också lättare att reda ut. Men även om håret känns väldigt mjukt så tycker jag att det fortfarande ser ganska torrt och glanslöst ut. Passar säkert bättre för dem som inte har lika torrt hår som mig.

 

Honey & Hibiscus Hair Reconstructor - En inpackning som gör håret väldigt mjukt och lätt att reda ut. Ger en del glans och håret ser friskt, tjockt och fylligt ut. Av dessa tre är det här min favorit.

 

Honey & Hibiscus Hair Reconstructing Shampoo - Det här schampot är ämnat för väldigt torrt hår. Lite konstigt tycker jag eftersom mitt hår blir ganska strävt efter tvätt, det känns som att det nästan rengör för bra, håret blir nästan lite torrt. Tillsammans med Hair Reconstructor funkar det däremot bättre.

 

Jag trodde nog att de här skulle vara bättre än de var, kanske det var på grund av mina höga förväntningar som jag blev lite besviken. Jag tror inte jag kommer att köpa någon av dessa i full-size.

 

John Masters hårvårdsprodukter finns att köpas på bl.a. naturisimo och softskin.


Kommentarer
Postat av: Jenny / Rosella Eco Beauty

Jag klickade hem proverna på balsamet och inpackningen när jag beställde lacken från Scotch. Hade höga förväntningar när jag testade inpackningen igår, men tror inte att det blir full size för mig heller faktiskt. Vi verkar ha samma problem med torrt hår.

2011-07-24 @ 13:11:31
URL: http://www.rosellaecobeauty.se
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Lite synd att de inte verkar funka för de med riktigt torrt hår, jag hade läst så mycket bra om balsamet så jag trodde verkligen att det skulle vara bra. Jag tror jag skall köpa en burk med kokosolja och se om det funkar lika bra som hårinpackning för mig som det gjorde för dig, mitt hår är verkligen i desperat behov av fukt just nu.

2011-07-24 @ 14:03:27
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har också hört massa bra om John Master särskilt Honey Hibiskus, men det funkade inte för mig heller. Jag har torrt hår och mitt hår blev torrt och flygigt nästan statiskt. Min frisörkompis föreslog att det kanske har med väderlek och luftfuktigthet? Men jag har testat det både vinter och sommar och funkar inte alls.

2011-07-24 @ 19:13:06
URL: http://www.ekovacker.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0