Coffee Bean Caffeine Eye Cream

 

100% Pure Organic Coffee Bean Caffeine Eye Cream fick jag med som ett prov på 7 ml när jag beställde från eleven.

 

Ingredienser: Organic Green Tea, Organic Calendula Hydrosol, Organic Rosehip Oil, Organic Green Coffee, Vitamin E (a-tocopherol), Vitamin C (ascorbyl palmitate), Extracts of Coffee Cherry, Organic Rosemary, Organic Oregano, Organic Thyme, Organic Grapefruit Seed and Organic Goldenseal, Organic Vanilla Absolute, Candelilla Wax

 

Det allra bästa med den här ögonkrämen är den helt fantastiska doften, jag kan nästan säga att jag blivit lite förälskad i doften, den gör det så mycket trevligare att smörja in sig med den här. Den doftar väldigt nötigt, lite som chokladöverdragna nötter brukar dofta, mums. Men det är inte bara doften som är bra med den här ögonkrämen, den är väldigt krämig till konsistensen och återfuktar huden runt ögonen väldigt bra. Jag har nästan alltid lite svullna ögon på morgnarna och jag tycker faktiskt att den hjälper lite mot att ta bort svullnaden, mot mörka ringar under ögonen hjälper den inte, men i och för sig, vilken ögonkräm klarar av att ta bort mörka ringar under ögonen, jag har i alla fall inte stött på någon ännu.

 

+ Återfuktar bra, dämpar svullnad till viss del, doftar gott.

Har inte någon nämnvärd effekt på mörka ringar.

 

Finns att köpas på eleven där du får 29 g för 239 kr eller 27 €.

 

Betyget blir 4,5/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Spännande! Jag har själv nyligen fått hem den, men bestämt mig för att inte öppna den förrän min gamla ögonkräm tar slut.

Nu blir det svårare att låta bli den tills dess ;)

2011-01-05 @ 15:56:01
Postat av: Emma

Jag har inte heller stött på någon kräm som tar bort mörka ringar, men hade det inte varit himmelriket om man gjorde det =) Detta låter spännande tycker jag.



Fin blogg du har förresten, hittade hit idag men det blir nog fler besök.



God fortsättning!

2011-01-05 @ 18:30:26
URL: http://sminkhornan.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Hanna: Jag försöker också använda upp gammalt före jag börjar använda nytt men när jag provdoftade på ögonkrämen kunde jag bara inte låta bli den. ;)



Emma: Om det fanns en ögonkräm som tar bort mörka ringar skulle jag köpa den på momangen, men vem vet, kanske dyker någon mirakelkräm upp i framtiden. :)

2011-01-05 @ 19:41:26
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: sminkjante

doften låter helt fantastisk.

2011-01-05 @ 21:27:37
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Vera

Jag älskar den, verkligen. Doften är helt underbar god, och bara den gör att man hamnar i himmelriket (och jag har fått en ny tub). Jag ser verkligen hur krämen suger in sig i min hud och gör den fuktigare.

2011-01-06 @ 16:41:41
URL: http://ecomuffin.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ja doften är verkligen något utöver det vanliga, jag håller med dig om att man hamnar i himmelriket.

2011-01-06 @ 18:54:03
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0