Essential Care Organic Repair Lotion

 

Essential Care Organic Repair Lotion:

 

INCI: Aqua, Olea europaea fruit oil*, Stellaria media extract*, Butyrospermum parkii butter*, Chamomilla recutita flower extract*, Calendula officinalis flower extract*, Cetearyl alcohol, Rosmarinus officinalis leaf extract*, Aloe barbadensis leaf juice powder*, Hypericum perforatum flower extract, Cetearyl glucoside, Glyceryl caprylate, Phenethyl alcohol, Xanthan gum
*Organically grown/produced

 

Jag måste säga att jag faktiskt blev lite besviken på den här krämen som är ämnad för irriterad och kliande hud. Jag har testat den både på mitt handeksem och på mina allergiska utslag i armvecken med ganska betydelselösa resultat.

 

På mitt handeksem har den inte funkat alls, jag har applicerat krämen flera gånger per dag som det står att man skall göra, men mitt eksem blev varken bättre eller sämre av det.

På mina allergiska utslag har den inte heller funkat särskilt bra. Den har dämpat det röda lite men den har aldrig klarat av att ta bort utslagen helt.

I övrigt så kommer krämen i en praktisk pumpflaska som doserar bra, själva krämen har en ganska tunn konsistens och den doftar örtigt.

 

+ Praktisk pumpflaska, dämpar lite av det röda på min allergiska utslag.

Har inte funkat på mitt handeksem och har inte heller klarat av att få bort de allergiska utslagen helt.

 

Finns att köpas på naturisimo för £12 men också på softskin och skinorganics, innehåll 75 ml.

 

Betyget blir 2/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Elena

Det är svårt det där med krämer som ska hjälpa mot eksem.. min son har eksem, bl a får han på ben, armveck och ibland även ögonlocken, och jag söker ständigt efter alternativ till kortsionsalvorna. Just nu testar jag arganolja... får se vad det kan ge:.-) Hoppas du hittar något som hjälper, det är jobbigt med eksem, speciellt nu när vintern kommer.

2011-08-31 @ 09:23:36
URL: http://beautyandbroccoli.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Eksem är verkligen en plåga, just när man tror att det kanske försvunnit så är det tillbaka och så håller det på sen.

Hoppas din sons eksem blir bättre med arganoljan. Själv har jag nyss beställt efter en kräm för eksem från det australienska märket Moogoo, jag har stora förhoppningar på den så jag hoppas verkligen att den skall funka.

2011-08-31 @ 15:58:04
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller med om att det är hopplöst att hitta salvor som funkar på eksemen. Har provat det mesta. Nu för tiden smörjer jag med vegetabiliska oljor och aloe vera gel. Funkar super!

2011-10-05 @ 20:58:54
URL: http://atopiker.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Att hitta en kräm som funkar på eksem är verkligen inte det lättaste.

Jag har också testat att smörja med olika vegetabiliska oljor men jag har faktiskt aldrig upplevt att det hjälpt så mycket. Aloe Vera gel har jag däremot aldrig testat.

2011-10-06 @ 13:39:16
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0