Lavera Neutral Intensiv Handcream

 

Lavera Neutral Intensiv Handkräm:

 

Intensiv vård för mycket torra händer. Naturliga fettsyror, utvunna ur bl.a. nattljusolja ger huden maximalt skydd samtidigt som de förebygger hudirritation.


INCI: Water (Aqua), Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Elaeis Guineensis (Palm) Oil, Polyglyceryl-3 Ricinoleate, Glycerin, Tricaprylin, Caprylic/Capric Triglyceride, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Shorea Stenoptera Butter, Oenothera Biennis (Evening Primrose) Oil*, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Magnesium Sulfate, Lysolecithin, Beeswax (Cera Alba)*, Stearyl Beeswax, Behenyl Beeswax, Hydrogenated Castor Oil, Tocopherol, Ascorbyl Palmitate,
* ingredients from certified organic agriculture

 

Det här är en väldigt fet handkräm som jag oftast har använt på kvällen före jag gått och lagt mig, just därför att den tar rätt lång tid på sig att gå in i huden. Den har en ganska speciell sträv konsistens som dock blir mer lättfördelad när handkrämen värmts upp mellan händerna.

Jag vill verkligen gilla den här handkrämen men tyvärr känner jag att den inte ger tillräckligt med fukt och näring till händerna. Jag förväntade mig att den här skulle mjukgöra händerna långsiktigt och verkligen mata dem med näring eftersom den är så fet, tyvärr blev jag besviken. För att vara så fet som den är återfuktar den inte bättre än andra mindre feta handkrämer jag provat på.

Men jag vill ändå inte helt såga den här handkrämen utan jag vill bara påpeka att den inte var riktigt så närande som jag förväntade mig. Det är ändå en helt okej handkräm som inte är jättedålig men heller inte någon handkräm jag kommer att köpa igen.

 

+ Ger en del fukt till händerna och den känns skyddande

Inte så närande som jag skulle önska av en så fet handkräm

 

Finns att köpas på bionaturel där 75 ml kostar 7,95 €.

 

Betyget blir 3,5/5 möjliga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0