H&M Organic Body Lotion

 

Här kommer en recension av H&Ms Organic Body Lotion Raspberry & Melon.

 

Produktinfo:

 

En naturligt fuktgivande Body Lotion baserad på ekologisk solrosolja och äppel.

 

Den här Body Lotionen från H&M tycker jag har en väldigt speciell lukt, något som jag inte alls gillade i början men man som vänjer sig vid efter ett tag, dessutom luktar den inte särskilt mycket efter att man smörjt på den på huden. Konsistensen är ganska tjock på den här body lotionen vilket gör den lite svårfördelad, man måste smörja och arbeta in den i huden en stund för att den verkligen skall sugas in. Huden blir i alla fall mjuk och återfuktad efteråt.

Men det här är inte en produkt som jag kommer att köpa igen för min hud blir alldeles rödflammig och irriterad av den, dessutom börjar det klias. Det har hänt flera gånger efter att jag smörjt på den, nu vet jag ju förstås inte om det bara är jag som är känslig mot något i den här, eller om fler har reagerat som mig, berätta gärna för mig om du har varit med om något liknande.

 

+ Huden blir mjuk och återfuktad.

Ganska speciell doft, tar en stund att jobba in i huden, min hud reagerar på lotionen.

 

Finns att köpas på H&M för ca 50 kr.

 

Betyget blir 2/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej, Vet att detta är ett ganska gammalt inlägg men jag har precis upptäckt din blogg (mycket bra är den). Jag har använt denna bodylotion och duschcreme ett tag, har köpt den om och om igen. Tycker den är prisvärd och bra, har ganska torr och känslig hud men har inte reagerat på den alls. Däremot känner jag igen din reaktion från när jag använde bodylotion från Icare. Kliade och blev röd. Kanske är det ett specifikt ämne man är allergisk mot och att det är individuellt.

Kan tipsa om Madaras bodylotion som är jättebra.

Mvh Louise

2010-10-26 @ 11:03:01
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Tack för tipset, och berömmet! :) Ja, antagligen finns det helt enkelt vissa ämnen som man reagerar på, jag försökte läsa efter att jag fått utslag av den här vad andra bloggare hade tyckt om den och de flesta verkade gilla den. Jag köpte faktiskt Icares body lotion för ett par veckor sedan, men jag har inte börjat använda den ännu. Det blir intressant att se om jag får utslag av den nu också när du hade fått det. Jag har faktiskt testat att använda bara olivolja som Body Lotion på den sista tiden och det tycker jag att huden har blivit riktigt mjuk av, om än lite fet före olivoljan sugits in i huden.

2010-10-27 @ 19:08:33
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0