Melvita Läppbalsam

 

Melvita Repairing Lip Balm:

 

INCI: Butyrospermum Parkii Butter [Butyrospermum Parkii (Shea Butter)]*, Cera Alba [Beeswax], Cetyl Palmitate, Helianthus Annuus Seed Oil [Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil]*, Hydrogenated Argania Spinosa Kernel Oil, Prunus Amygdalus Dulcis Oil [Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil]*, Theobroma Grandiflorum [Theobroma Grandiflorum Seed Butter]*, Parfum [Fragrance], Cera Carnauba [Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax], Oleic/Linoleic/Linolenic Polyglycerides, Lecithin, Tocopherol, Lauryl Laurate, Polyglyceryl-3 Palmitate, Lauroyl Lysine, Limonene**.
* Ingredients from Organic Farming.
** Natural component of fragrance.

 

Jag kan väl börja med att säga att jag älskar det här läppbalsamet, det är helt klart det bästa jag använt, någonsin. Det har en härlig doft lite som smörkola eller toffee och glider lätt på läpparna vid applicering. Läpparna blir väldigt mjuka av läppbalsamet och hålls mjuka länge och även under de allra kallaste vintermånaderna klarar det att ge läpparna den fukt de behöver. Jag skulle nästan vilja kalla det här ett mirakelbalsam, för när mina läppar var spruckna, torra och flagiga var det här det enda läppbalsamet som klarade av att reparera dem. Ett härligt läppbalsam som klarar allt. En klar favorit.

 

+ Återfuktar grymt bra, håller läpparna mjuka länge, doftar gott.

Inget.

 

Finns att köpas på hyvinvoinnin för 8,90 € men också på mondebio och feelunique, innehåll 4,5 ml.


Betyget blir 5/5 möjliga.

 


Kommentarer
Postat av: Estelle

Hmm..det läppbalsamet har jag faktiskt aldrig sett eller hört talas om innan, men det låter definitivt som något för mig just nu :)

Undrar just i vilken Hälsokost det går att finna?!?

Du bor inte i Stockholm händelsevis?

2010-09-05 @ 13:28:15
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0