Hårbalsam från Dr.Hauschka



Dr.Hauschka Jojoba och Marsh Mallow hårbalsam:

INCI: Watercress (Nasturtium officinale) Extract, Betaine, Alcohol, Sorbitol, Cetearyl Alcohol, Jojoba (Buxus Chinensis) Oil, Glyceryl Laurate, Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolized Milk Protein, Marsh Mallow (Althaea Officinalis) Extract, English Oak (Quercus Robur) Extract, Nettle (Urtica Urens) Extract, Burdock (Arctium Lappa) Extract, Rosemary (Rosmarinus Officinalis) Extract, Neem (Melia Azadirachta) Leaf Extract, Macadamia Ternifolia Nut Oil, Fragrance/Parfum (essential oil), Limonene*, Citral*, Linalool*, Apple (Pyrus Malus) Cider Vinegar, Tricaprylin, Lecithin, Galactoarabinan, Sodium Cetearyl Sulfate, Citric Acid, Xanthan Gum
* component of natural essential oils


Jag gillar det här balsamet väldigt mycket! Jag har prövat många olika balsam men har aldrig upplevt att de riktigt fungerar. Men det här fungerar verkligen, det gör håret mjukt och mindre flygigt, lite glansigare blir det också. Om du som jag har ganska frissigt hår så behöver du inte tvätta ur balsamet så noga, utan lämna kvar lite i håret, det funkar väldigt bra för mig och gör att håret hålls ihop bättre. Dessutom är balsamet naturligt. Så det här balsamet är verkligen något jag kan rekommendera. Om jag skulle klaga på något skulle det väl i så fall vara att det gärna skulle få vara ännu mer återfuktande än det är, men som sagt det är ett riktigt bra balsam.

+ Gör håret mjukt och mindre flygigt, dämpar friss, drygt.
Skulle gärna få återfukta ännu mera.

Finns att köpas på bodystore för 129 kr och på hyvinvoinnin för 16,90 €, innehåll 250 ml.

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

Kommentarer
Postat av: maja

sv: åh, tack så jättemycket!



kul med recensioner :)

2009-06-13 @ 20:35:16
URL: http://majakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0