Äppelcidervinäger


Efter att jag fått problem med min hud har jag googlat och läst på en hel del om hur akne och kost hänger ihop. Något jag kom över då var att äppelcidervinäger sägs ha en positiv effekt på akne, en del dricker det medan en del använder det som ansiktsvatten. Att använda äppelcidervinäger som ansiktsvatten om man har känslig hud rekommenderades inte så därför tänkte jag att jag i alla fall kunde testa att dricka en sked äppelcidervinäger varje dag utblandat med vatten.

Har hittills bara gjort det här i någon vecka så jag kan inte säga något om effekterna ännu men dåligt är det i alla fall inte. Äppelcidervinäger har en massa andra positiva egenskaper också, det innehåller mycket vitaminer och antioxidanter, sägs förbättra matsmältningen, bidra till att hålla blodsockernivån stabil och minska sötsuget. Ett annat användningsområde för äppelcidervinägern är att använda den som hårskölj, som t.ex. Ingrid gör.

Den som är nyfiken och vill läsa mer om äppelcidervinäger kan göra det bl.a. här och här.

Använder du äppelcidervinäger till något?

Kommentarer
Postat av: Linnea Svedin

Jag sköljer mitt hår med det, superbare :D men smakar det inte illa att dricka det?

2012-03-26 @ 16:43:28
URL: http://linneasekologiska.blogspot.com
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Provade det till håret för länge sedan, men det gick inge bra och jag hade inge tålamod... ;-)

Jag tror att en kompis använde det för att gå ner i vikt för att det får igång matsmältningen precis som du skrev, men kommer inte ihåg säkert...

2012-03-26 @ 17:05:51
URL: http://www.bilboblueeyes.com
Postat av: Estelle

Hoppas att du märker någon bättring av Äppelcidervinägern, vore kul!

Drack många flaskor (utblandat i vatten så klart ;)i tonåren, men vet inte om det gjorde huden bättre!?!



Ang Sukis tvål:



Nä,tvål till ansiktet är man ju inte van vid.

Om du beställer den innan jag har bestämt mig för om jag ska chansa ska det bli intressant att höra hur du upplever den :)

Hoppas verkligen att den inte är uttorkande eller stark på något sätt.



2012-03-26 @ 17:08:44
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Linnea: Måste nog ta och testa det jag också till hårsköljning, verkar vara många som gillar det till det. :)

I början tyckte jag att det smakade lite illa men nu har jag vant mig vid det och tycker nästan att det smakar gott. Ett tips är att spä ut det med mycket vatten så att det inte smakar så starkt av vinägern, jag brukar ta det största vattenglaset vi har. ;)

2012-03-26 @ 19:15:02
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Anonym

har du nå bra tips på en foundation som inte ser så "kakig" o fet ut? :)



Anmäl dig gärna till Veckans blogg! http://pphotographer.blogg.se/2012/march/noone.html#comment :)

2012-03-26 @ 19:24:34
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Malin: Mitt tålamod är inte heller det bästa men jag måste nog försöka testa det en gång i alla fall och se vad jag tycker. :)



Estelle: Ja det vore kul om äppelcidervinägern gav resultat, och även om den inte gör det så antar jag att kroppen överlag mår bra av den. :)



Ja jag har funderat på om jag skall köpa tvålen eller inte, är lite osäker på om man skulle trivas med att använda fast tvål till ansiktet men man vänjer sig väl vid det som med allt annat. Måste nog fundera ett tag till, kanske jag hinner läsa om den på din blogg före jag har bestämt mig. ;)

2012-03-26 @ 19:27:20
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Anonym: I fråga om mineralfoundation så tycker jag att c/o Naturkosmetiks är bra, den ger ett matt resultat och den ser inte heller kakig ut eller är fet. :)

2012-03-26 @ 19:46:56
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0